Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous.
Descripción del Articulo
Communication of fashion brands shapes their identity according to the corporate values shown in their advertising. The current tendency of storytelling highlights the significance of immaterial aspects, since narrative campaigns promote values rather than products and offer stories rather than argu...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/966 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/966 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | valores storytelling películas de moda branded content identidad corporativa tender stories values fashion films corporate identity |
id |
REVUDEP_c30c9446fdb59f2f1e1c5974199eb78f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/966 |
network_acronym_str |
REVUDEP |
network_name_str |
Revista de Comunicación |
repository_id_str |
|
spelling |
Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous.Valores y storytelling en los fashion films. El caso Tender Stories (2014-2017), de TousMéndiz Noguero, AlfonsoRegadera González, ElisaPasillas Salas, Gabrielavaloresstorytellingpelículas de modabranded contentidentidad corporativatender storiesvaluesstorytellingfashion filmsbranded contentcorporate identitytender storiesCommunication of fashion brands shapes their identity according to the corporate values shown in their advertising. The current tendency of storytelling highlights the significance of immaterial aspects, since narrative campaigns promote values rather than products and offer stories rather than arguments. With the emergence of fashion films, fashion brands have turned to emotional and narrative communication: while products remain in the background, values and storytelling become the backbone of the discourse.In this study, we will analyze the series of fashion films Tender Stories (2014-2017), from the jewelry firm Tous, whose stories focus on the concept of love. For this, we will use the film analysis proposed by García-Noblejas ("first and second navigations") to discover how Tous conceives love in various relationships (courtship, marriage, parent-child relationship) and how the brand conceives it as a corporate value within its storytellingLa comunicación de las marcas de moda configura su identidad a partir de los valores corporativos que son proclamados en su publicidad. La actual tendencia al storytelling potencia aún más la importancia de los aspectos inmateriales, pues las campañas narrativas promueven valores más que productos y ofrecen historias más que argumentos. Con la irrupción de los fashion films, las marcas de moda se han volcado en una comunicación emocional y narrativa: los productos quedan en segundo plano y los valores y el storytelling pasan a ser el eje vertebrador del discurso. En este artículo analizaremos la serie de fashion films Tender Stories (2014-2017), de la casa joyera Tous, cuyas historias desarrollan el concepto del amor. Para ello, utilizaremos el análisis fílmico que propone García-Noblejas (“primeras y segundas navegaciones”) para descubrir cómo concibe Tous el amor en las diversas relaciones (noviazgo, matrimonio, relación padres-hijos) y cómo lo proclama en su storytelling.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2018-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/966Revista de Comunicación; Vol. 17 No. 2 (2018); 316-335Revista de Comunicación; Vol. 17 Núm. 2 (2018); 316-3352227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/966/930Derechos de autor 2018 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/9662019-08-19T17:44:25Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous. Valores y storytelling en los fashion films. El caso Tender Stories (2014-2017), de Tous |
title |
Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous. |
spellingShingle |
Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous. Méndiz Noguero, Alfonso valores storytelling películas de moda branded content identidad corporativa tender stories values storytelling fashion films branded content corporate identity tender stories |
title_short |
Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous. |
title_full |
Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous. |
title_fullStr |
Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous. |
title_full_unstemmed |
Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous. |
title_sort |
Values and storytelling in the fashion films. The case Tender Stories (2014-2017), by Tous. |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Méndiz Noguero, Alfonso Regadera González, Elisa Pasillas Salas, Gabriela |
author |
Méndiz Noguero, Alfonso |
author_facet |
Méndiz Noguero, Alfonso Regadera González, Elisa Pasillas Salas, Gabriela |
author_role |
author |
author2 |
Regadera González, Elisa Pasillas Salas, Gabriela |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
valores storytelling películas de moda branded content identidad corporativa tender stories values storytelling fashion films branded content corporate identity tender stories |
topic |
valores storytelling películas de moda branded content identidad corporativa tender stories values storytelling fashion films branded content corporate identity tender stories |
description |
Communication of fashion brands shapes their identity according to the corporate values shown in their advertising. The current tendency of storytelling highlights the significance of immaterial aspects, since narrative campaigns promote values rather than products and offer stories rather than arguments. With the emergence of fashion films, fashion brands have turned to emotional and narrative communication: while products remain in the background, values and storytelling become the backbone of the discourse.In this study, we will analyze the series of fashion films Tender Stories (2014-2017), from the jewelry firm Tous, whose stories focus on the concept of love. For this, we will use the film analysis proposed by García-Noblejas ("first and second navigations") to discover how Tous conceives love in various relationships (courtship, marriage, parent-child relationship) and how the brand conceives it as a corporate value within its storytelling |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-09-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/966 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/966 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/966/930 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Revista de Comunicación info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Revista de Comunicación |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 17 No. 2 (2018); 316-335 Revista de Comunicación; Vol. 17 Núm. 2 (2018); 316-335 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
reponame_str |
Revista de Comunicación |
collection |
Revista de Comunicación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1758371852408848384 |
score |
13.958958 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).