Analysis of the achievements strategies and their economic impact from Carlos Slim-Helu in the Telecommunications industry
Descripción del Articulo
Some Mexican companies have stood out as leaders in the Latin American Telecommunications market. The offer has helped to society, characterized by spend or invest more time in the digital media and Mobile phones, to the detriment of consumption of traditional media. This research describes the stra...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2768 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2768 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | estrategias Telecomunicaciones celulares (o móviles) convergencia mercados strategies telecommunications mobile phones convergence market |
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Analysis of the achievements strategies and their economic impact from Carlos Slim-Helu in the Telecommunications industryAnálisis de los aciertos estratégicos y el impacto económico de Carlos Slim-Helú en la industria de las TelecomunicacionesGutiérrez-Rentería, María Elena estrategiasTelecomunicacionescelulares (o móviles)convergenciamercadosstrategiestelecommunicationsmobile phonesconvergencemarketSome Mexican companies have stood out as leaders in the Latin American Telecommunications market. The offer has helped to society, characterized by spend or invest more time in the digital media and Mobile phones, to the detriment of consumption of traditional media. This research describes the strategic and competitive participation of Carlos Slim-Helu since 1990. The employer took advantage of the opportunities presented by digital technologies, and, also, the convergence between Telecommunications and Media industries. At present, he has influence in 18 countries in Latin America. The study shows the economic results of America Movil in 2010. The Mobile phone and triple play business contribute to economic and social profitability of the company.Algunos empresarios mexicanos han destacado por ser líderes en el mercado Latinoamericano de las Telecomunicaciones. La oferta realizada por alguno de ellos ha contribuido a mejorar la comunicación de la sociedad caracterizada cada vez más por destinar o invertir mayor tiempo en los medios digitales y móviles, en detrimento del consumo de los medios tradicionales de comunicación. Esta investigación descifra la participación estratégica y competitiva de Carlos Slim-Helú a raíz de su incursión en el sector desde 1990. El empresario aprovechó las oportunidades brindadas por la convergencia digital y la convergencia entre las industrias de las telecomunicaciones y medios para tener presencia en 18 países de América Latina. El estudio muestra el resultado económico de América Móvil en 2010. Puede decirse que la telefonía celular y los negocios en triple y cuádruple play en Latinoamérica contribuyen a la rentabilidad económica y social de la empresa.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-05-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2768Revista de Comunicación; Vol. 10 No. 1 (2011); 7-24Revista de Comunicación; Vol. 10 Núm. 1 (2011); 7-242227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2768/2289Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27682023-09-05T23:33:48Z |
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Some Mexican companies have stood out as leaders in the Latin American Telecommunications market. The offer has helped to society, characterized by spend or invest more time in the digital media and Mobile phones, to the detriment of consumption of traditional media. This research describes the strategic and competitive participation of Carlos Slim-Helu since 1990. The employer took advantage of the opportunities presented by digital technologies, and, also, the convergence between Telecommunications and Media industries. At present, he has influence in 18 countries in Latin America. The study shows the economic results of America Movil in 2010. The Mobile phone and triple play business contribute to economic and social profitability of the company. |
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La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
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