The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities
Descripción del Articulo
The use of twitter to purposes of external communication is widespread among institutions of higher education. The short messages and the free access to information have turned Twitter into the perfect channel to manage and control the reputational communication in the institutions. This research ai...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2703 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2703 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Reputación universidad comunicación 2.0 redes sociales Reputation university communication 2.0 social media |
id |
REVUDEP_8522df6ab682da6f9ada792c1ae1c9ea |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/2703 |
network_acronym_str |
REVUDEP |
network_name_str |
Revista de Comunicación |
repository_id_str |
|
spelling |
The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universitiesLa gestión de la reputación digital en las universidades: Twitter como herramienta de la comunicación reputacional en las universidades peruanasAtarama Rojas, Tomás Cortez Alburqueque, César Reputaciónuniversidadcomunicación 2.0redes socialesTwitterReputationuniversitycommunication 2.0social mediaTwitterThe use of twitter to purposes of external communication is widespread among institutions of higher education. The short messages and the free access to information have turned Twitter into the perfect channel to manage and control the reputational communication in the institutions. This research aims to describe the operation of the tool for purposes of external communication and, through analysis of the use made by Peruvian universities with more activity in these medium, details some principles that serve to promote the development of reputational communication in these educational institutions through the digital environment.El uso de Twitter con fines de comunicación externa se ha generalizado entre las instituciones de educación universitaria. Los mensajes breves y el libre acceso a la información han convertido a Twitter en un canal idóneo para gestionar y controlar la comunicación reputacional en las instituciones. La presente investigación pretende describir el funcionamiento de la herramienta para fines de comunicación externa y, a través del análisis del uso que realizan las universidades peruanas con más actividad en este medio, detallar unos principios que sirvan para fomentar el desarrollo de la comunicación reputacional en estas instituciones educativas a través del entorno digital.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2015-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2703Revista de Comunicación; Vol. 14 No. 1 (2015); 26-47Revista de Comunicación; Vol. 14 Núm. 1 (2015); 26-472227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2703/2216Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27032022-05-24T23:13:25Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities La gestión de la reputación digital en las universidades: Twitter como herramienta de la comunicación reputacional en las universidades peruanas |
title |
The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities |
spellingShingle |
The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities Atarama Rojas, Tomás Reputación universidad comunicación 2.0 redes sociales Reputation university communication 2.0 social media |
title_short |
The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities |
title_full |
The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities |
title_fullStr |
The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities |
title_full_unstemmed |
The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities |
title_sort |
The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Atarama Rojas, Tomás Cortez Alburqueque, César |
author |
Atarama Rojas, Tomás |
author_facet |
Atarama Rojas, Tomás Cortez Alburqueque, César |
author_role |
author |
author2 |
Cortez Alburqueque, César |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Reputación universidad comunicación 2.0 redes sociales Reputation university communication 2.0 social media |
topic |
Reputación universidad comunicación 2.0 redes sociales Reputation university communication 2.0 social media |
description |
The use of twitter to purposes of external communication is widespread among institutions of higher education. The short messages and the free access to information have turned Twitter into the perfect channel to manage and control the reputational communication in the institutions. This research aims to describe the operation of the tool for purposes of external communication and, through analysis of the use made by Peruvian universities with more activity in these medium, details some principles that serve to promote the development of reputational communication in these educational institutions through the digital environment. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-15 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2703 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2703 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2703/2216 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 14 No. 1 (2015); 26-47 Revista de Comunicación; Vol. 14 Núm. 1 (2015); 26-47 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
reponame_str |
Revista de Comunicación |
collection |
Revista de Comunicación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1758371853674479616 |
score |
13.940932 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).