The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities

Descripción del Articulo

The use of twitter to purposes of external communication is widespread among institutions of higher education. The short messages and the free access to information have turned Twitter into the perfect channel to manage and control the reputational communication in the institutions. This research ai...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Atarama Rojas, Tomás, Cortez Alburqueque, César
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2703
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2703
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Reputación
universidad
comunicación 2.0
redes sociales
Twitter
Reputation
university
communication 2.0
social media
id REVUDEP_8522df6ab682da6f9ada792c1ae1c9ea
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/2703
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universitiesLa gestión de la reputación digital en las universidades: Twitter como herramienta de la comunicación reputacional en las universidades peruanasAtarama Rojas, Tomás Cortez Alburqueque, César Reputaciónuniversidadcomunicación 2.0redes socialesTwitterReputationuniversitycommunication 2.0social mediaTwitterThe use of twitter to purposes of external communication is widespread among institutions of higher education. The short messages and the free access to information have turned Twitter into the perfect channel to manage and control the reputational communication in the institutions. This research aims to describe the operation of the tool for purposes of external communication and, through analysis of the use made by Peruvian universities with more activity in these medium, details some principles that serve to promote the development of reputational communication in these educational institutions through the digital environment.El uso de Twitter con fines de comunicación externa se ha generalizado entre las instituciones de educación universitaria. Los mensajes breves y el libre acceso a la información han convertido a Twitter en un canal idóneo para gestionar y controlar la comunicación reputacional en las instituciones. La presente investigación pretende describir el funcionamiento de la herramienta para fines de comunicación externa y, a través del análisis del uso que realizan las universidades peruanas con más actividad en este medio, detallar unos principios que sirvan para fomentar el desarrollo de la comunicación reputacional en estas instituciones educativas a través del entorno digital.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2015-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2703Revista de Comunicación; Vol. 14 No. 1 (2015); 26-47Revista de Comunicación; Vol. 14 Núm. 1 (2015); 26-472227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2703/2216Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27032022-05-24T23:13:25Z
dc.title.none.fl_str_mv The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities
La gestión de la reputación digital en las universidades: Twitter como herramienta de la comunicación reputacional en las universidades peruanas
title The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities
spellingShingle The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities
Atarama Rojas, Tomás
Reputación
universidad
comunicación 2.0
redes sociales
Twitter
Reputation
university
communication 2.0
social media
Twitter
title_short The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities
title_full The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities
title_fullStr The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities
title_full_unstemmed The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities
title_sort The reputation management in the digital environment: Twitter as a tool of reputational communication in the Peruvian universities
dc.creator.none.fl_str_mv Atarama Rojas, Tomás
Cortez Alburqueque, César
author Atarama Rojas, Tomás
author_facet Atarama Rojas, Tomás
Cortez Alburqueque, César
author_role author
author2 Cortez Alburqueque, César
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Reputación
universidad
comunicación 2.0
redes sociales
Twitter
Reputation
university
communication 2.0
social media
Twitter
topic Reputación
universidad
comunicación 2.0
redes sociales
Twitter
Reputation
university
communication 2.0
social media
Twitter
description The use of twitter to purposes of external communication is widespread among institutions of higher education. The short messages and the free access to information have turned Twitter into the perfect channel to manage and control the reputational communication in the institutions. This research aims to describe the operation of the tool for purposes of external communication and, through analysis of the use made by Peruvian universities with more activity in these medium, details some principles that serve to promote the development of reputational communication in these educational institutions through the digital environment.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-15
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
text
Artículo evaluado por pares
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2703
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/2703
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2703/2216
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 14 No. 1 (2015); 26-47
Revista de Comunicación; Vol. 14 Núm. 1 (2015); 26-47
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1758371853674479616
score 13.940932
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).