Political communication in the world of marketing and internet. Frames, stories, and language games
Descripción del Articulo
The author gives an overview of the political communication’s most important elements, which begins with an epistemological status’s reflection and their field’s identity. He goes on with the relationship between political communication and marketing –understood as the bureaucratic sophistry’s shape...
| Autor: | |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2773 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2773 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | comunicación política marketing político encuadres relatos juegos de lenguaje Internet political communication political marketing framing storytelling language games |
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Political communication in the world of marketing and internet. Frames, stories, and language gamesLa comunicación política en la sociedad del marketing y de internet. Encuadres, relatos y juegos de lenguajedel Rey Morató, Javier comunicación políticamarketing políticoencuadres relatosjuegos de lenguajeInternetpolitical communicationpolitical marketingframingstorytellinglanguage gamesInternetThe author gives an overview of the political communication’s most important elements, which begins with an epistemological status’s reflection and their field’s identity. He goes on with the relationship between political communication and marketing –understood as the bureaucratic sophistry’s shape, in the frame of Max Weber’s ideal types-, and analyses the frames, the stories and the game language’s relevance. He also examines the Internet’s emergence, an historic new wich acts on the two political communication dimensions: the democracy agonistic and the social tie. Brief conclusions close the articleEl autor hace un repaso de los elementos más relevantes de la comunicación política, que inicia con una reflexión sobre su estatuto epistemológico y sobre la identidad de su campo. A continuación, expone la relación entre comunicación política y marketing -entendido como la forma burocrática de la sofística, en el marco de los tipos ideales de Max Weber-, y analiza la relevancia de los encuadres, relatos y juegos de lenguaje. Examina la irrupción de Internet, una novedad histórica que actúa sobre las dos dimensiones de la comunicación política: la agonística de la democracia y el lazo social. Unas breves conclusiones cierran el artículo.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-05-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2773Revista de Comunicación; Vol. 10 No. 1 (2011); 102-128Revista de Comunicación; Vol. 10 Núm. 1 (2011); 102-1282227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2773/2293Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27732023-09-05T23:33:48Z |
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The author gives an overview of the political communication’s most important elements, which begins with an epistemological status’s reflection and their field’s identity. He goes on with the relationship between political communication and marketing –understood as the bureaucratic sophistry’s shape, in the frame of Max Weber’s ideal types-, and analyses the frames, the stories and the game language’s relevance. He also examines the Internet’s emergence, an historic new wich acts on the two political communication dimensions: the democracy agonistic and the social tie. Brief conclusions close the article |
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La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
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