Political communication in the world of marketing and internet. Frames, stories, and language games

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The author gives an overview of the political communication’s most important elements, which begins with an epistemological status’s reflection and their field’s identity. He goes on with the relationship between political communication and marketing –understood as the bureaucratic sophistry’s shape...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: del Rey Morató, Javier
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2773
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2773
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:comunicación política
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spelling Political communication in the world of marketing and internet. Frames, stories, and language gamesLa comunicación política en la sociedad del marketing y de internet. Encuadres, relatos y juegos de lenguajedel Rey Morató, Javier comunicación políticamarketing políticoencuadres relatosjuegos de lenguajeInternetpolitical communicationpolitical marketingframingstorytellinglanguage gamesInternetThe author gives an overview of the political communication’s most important elements, which begins with an epistemological status’s reflection and their field’s identity. He goes on with the relationship between political communication and marketing –understood as the bureaucratic sophistry’s shape, in the frame of Max Weber’s ideal types-, and analyses the frames, the stories and the game language’s relevance. He also examines the Internet’s emergence, an historic new wich acts on the two political communication dimensions: the democracy agonistic and the social tie. Brief conclusions close the articleEl autor hace un repaso de los elementos más relevantes de la comunicación política, que inicia con una reflexión sobre su estatuto epistemológico y sobre la identidad de su campo. A continuación, expone la relación entre comunicación política y marketing -entendido como la forma burocrática de la sofística, en el marco de los tipos ideales de Max Weber-, y analiza la relevancia de los encuadres, relatos y juegos de lenguaje. Examina la irrupción de Internet, una novedad histórica que actúa sobre las dos dimensiones de la comunicación política: la agonística de la democracia y el lazo social. Unas breves conclusiones cierran el artículo.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-05-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2773Revista de Comunicación; Vol. 10 No. 1 (2011); 102-128Revista de Comunicación; Vol. 10 Núm. 1 (2011); 102-1282227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2773/2293Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27732023-09-05T23:33:48Z
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La comunicación política en la sociedad del marketing y de internet. Encuadres, relatos y juegos de lenguaje
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