Political communication in the world of marketing and internet. Frames, stories, and language games

Descripción del Articulo

The author gives an overview of the political communication’s most important elements, which begins with an epistemological status’s reflection and their field’s identity. He goes on with the relationship between political communication and marketing –understood as the bureaucratic sophistry’s shape...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: del Rey Morató, Javier
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2773
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2773
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:comunicación política
marketing político
encuadres relatos
juegos de lenguaje
Internet
political communication
political marketing
framing
storytelling
language games
Descripción
Sumario:The author gives an overview of the political communication’s most important elements, which begins with an epistemological status’s reflection and their field’s identity. He goes on with the relationship between political communication and marketing –understood as the bureaucratic sophistry’s shape, in the frame of Max Weber’s ideal types-, and analyses the frames, the stories and the game language’s relevance. He also examines the Internet’s emergence, an historic new wich acts on the two political communication dimensions: the democracy agonistic and the social tie. Brief conclusions close the article
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).