The digitalization of politics and return to television. The case of the Argentinian candidates on Facebook
Descripción del Articulo
The crisis in mass media and the emergence of internet based media have generated mutations in political discourses. In this paper we will focus on the study of one aspect of the digitalization of politics: media interaction. We use tools of socio-semiotics, the mediatization of politics theory and...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/1243 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/1243 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | digitalización política redes sociales elecciones televisión digitalization politics social networks elections television |
id |
REVUDEP_8324d039bad0a117f7ec52c7741ba800 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/1243 |
network_acronym_str |
REVUDEP |
network_name_str |
Revista de Comunicación |
repository_id_str |
|
spelling |
The digitalization of politics and return to television. The case of the Argentinian candidates on FacebookLa digitalización de la política y la vuelta de lo televisivo. El caso de los candidatos argentinos en FacebookSlimovich, Anadigitalizaciónpolíticaredes socialeseleccionestelevisióndigitalizationpoliticssocial networkselectionstelevisionThe crisis in mass media and the emergence of internet based media have generated mutations in political discourses. In this paper we will focus on the study of one aspect of the digitalization of politics: media interaction. We use tools of socio-semiotics, the mediatization of politics theory and theories of new media. The corpus consists of accounts in Facebook of the candidates for president in the election of 2011 in Argentina. Our hypothesis is that digital politics discursivities involve operations of apropiation of television discourses.La crisis en los medios masivos y el surgimiento de medios con base en internet han generado mutaciones en los discursos políticos. En este trabajo nos centraremos en el estudio de un aspecto de la digitalización de lo político: la interrelación mediática. Utilizaremos herramientas de la socio-semiótica, de la teoría de la mediatización y de las teorías sobre nuevos medios. El corpus está formado por las cuentas en Facebook de los candidatos a presidente, en la elección argentina de 2011. Sostenemos como hipótesis que las discursividades políticas digitales suponen operaciones de apropiación de los discursos televisivos.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2019-09-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1243Revista de Comunicación; Vol. 15 No. 1 (2016); 111-127Revista de Comunicación; Vol. 15 Núm. 1 (2016); 111-1272227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1243/1067Derechos de autor 2019 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/12432022-05-22T23:01:27Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The digitalization of politics and return to television. The case of the Argentinian candidates on Facebook La digitalización de la política y la vuelta de lo televisivo. El caso de los candidatos argentinos en Facebook |
title |
The digitalization of politics and return to television. The case of the Argentinian candidates on Facebook |
spellingShingle |
The digitalization of politics and return to television. The case of the Argentinian candidates on Facebook Slimovich, Ana digitalización política redes sociales elecciones televisión digitalization politics social networks elections television |
title_short |
The digitalization of politics and return to television. The case of the Argentinian candidates on Facebook |
title_full |
The digitalization of politics and return to television. The case of the Argentinian candidates on Facebook |
title_fullStr |
The digitalization of politics and return to television. The case of the Argentinian candidates on Facebook |
title_full_unstemmed |
The digitalization of politics and return to television. The case of the Argentinian candidates on Facebook |
title_sort |
The digitalization of politics and return to television. The case of the Argentinian candidates on Facebook |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Slimovich, Ana |
author |
Slimovich, Ana |
author_facet |
Slimovich, Ana |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
digitalización política redes sociales elecciones televisión digitalization politics social networks elections television |
topic |
digitalización política redes sociales elecciones televisión digitalization politics social networks elections television |
description |
The crisis in mass media and the emergence of internet based media have generated mutations in political discourses. In this paper we will focus on the study of one aspect of the digitalization of politics: media interaction. We use tools of socio-semiotics, the mediatization of politics theory and theories of new media. The corpus consists of accounts in Facebook of the candidates for president in the election of 2011 in Argentina. Our hypothesis is that digital politics discursivities involve operations of apropiation of television discourses. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-09-02 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1243 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1243 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1243/1067 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Revista de Comunicación info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Revista de Comunicación |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 15 No. 1 (2016); 111-127 Revista de Comunicación; Vol. 15 Núm. 1 (2016); 111-127 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
reponame_str |
Revista de Comunicación |
collection |
Revista de Comunicación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1758371852523143168 |
score |
13.914502 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).