What is Netflix playing at? Content convergence through video games in its multi-stage strategy
Descripción del Articulo
Netflix's decision to add games to its traditional content catalogue in November 2021 is perceived as a bet whose realisation is still uncertain. This study examines the first months of this new service from the company and seeks to find out how this content has been integrated into the platfor...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2925 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2925 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | convergencia multimedia engagement videojuegos Netflix streaming Game Studies multimedia convergence video games streaming service |
id |
REVUDEP_767d0aa01101642d046b4d957d1963b3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/2925 |
network_acronym_str |
REVUDEP |
network_name_str |
Revista de Comunicación |
repository_id_str |
|
spelling |
What is Netflix playing at? Content convergence through video games in its multi-stage strategy¿A qué juega Netflix? La convergencia de contenidos a través de los videojuegos en su estrategia multietapaGómez-García, Salvador Vicent-Ibáñez, Mireya convergencia multimediaengagementvideojuegosNetflixstreamingGame Studiesmultimedia convergenceengagementvideo gamesNetflixstreaming serviceGame StudiesNetflix's decision to add games to its traditional content catalogue in November 2021 is perceived as a bet whose realisation is still uncertain. This study examines the first months of this new service from the company and seeks to find out how this content has been integrated into the platform, what kind of entertainment is offered and how it fits into the company's strategy, as well as how it has been received by users and subscribers. The methodology is based on a quantitative and qualitative triangulation of methods collected in an analysis sheet for each of the games in the sample (n=14). The results reflect that in these first months, the games offered are aimed to provide light entertainment and reinforce the value of the Netflix subscription, even if the games are gradually oriented towards a transmedia logic or serve to reinforce other content on the platform. In addition, the new data Netflix receives from its subscribers when they view content on the platform and their interaction with the new content could be an important asset for the future of the company.La decisión de Netflix de incorporar juegos en su catálogo tradicional de contenidos en noviembre de 2021 se percibe como una apuesta cuya concreción resulta aún incierta. Esta investigación explora los primeros meses de este nuevo servicio tratando de determinar cómo se ha producido la incorporación de este contenido en la plataforma, qué tipo de entretenimiento se ofrece y cómo se localiza dentro de la estrategia de contenidos de la compañía, así como la recepción por parte de sus usuarios y suscriptores. La metodología se fundamenta en una triangulación metodológica cuantitativa y cualitativa recogida en una ficha de análisis para cada uno de los juegos de la muestra (n=14). Los resultados reflejan que, en estos primeros meses, la oferta de juegos se dirige a ofrecer un entretenimiento liviano y reforzar el valor de la suscripción a Netflix, aunque comienzan a apuntar juegos en una lógica transmedia o que sirven como refuerzo de otros contenidos de la plataforma. Además, el nuevo conjunto de datos que Netflix obtiene de sus suscriptores a través del visionado de su plataforma y la interacción con el nuevo tipo de contenido puede suponer una baza importante para el futuro de la compañía.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-09-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/292510.26441/RC21.2-2022-A6Revista de Comunicación; Vol. 21 No. 2 (2022); 115-134Revista de Comunicación; Vol. 21 Núm. 2 (2022); 115-1342227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2925/2491https://revistadecomunicacion.com/article/view/2925/2511Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/29252023-01-07T19:52:12Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
What is Netflix playing at? Content convergence through video games in its multi-stage strategy ¿A qué juega Netflix? La convergencia de contenidos a través de los videojuegos en su estrategia multietapa |
title |
What is Netflix playing at? Content convergence through video games in its multi-stage strategy |
spellingShingle |
What is Netflix playing at? Content convergence through video games in its multi-stage strategy Gómez-García, Salvador convergencia multimedia engagement videojuegos Netflix streaming Game Studies multimedia convergence engagement video games Netflix streaming service Game Studies |
title_short |
What is Netflix playing at? Content convergence through video games in its multi-stage strategy |
title_full |
What is Netflix playing at? Content convergence through video games in its multi-stage strategy |
title_fullStr |
What is Netflix playing at? Content convergence through video games in its multi-stage strategy |
title_full_unstemmed |
What is Netflix playing at? Content convergence through video games in its multi-stage strategy |
title_sort |
What is Netflix playing at? Content convergence through video games in its multi-stage strategy |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Gómez-García, Salvador Vicent-Ibáñez, Mireya |
author |
Gómez-García, Salvador |
author_facet |
Gómez-García, Salvador Vicent-Ibáñez, Mireya |
author_role |
author |
author2 |
Vicent-Ibáñez, Mireya |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
convergencia multimedia engagement videojuegos Netflix streaming Game Studies multimedia convergence engagement video games Netflix streaming service Game Studies |
topic |
convergencia multimedia engagement videojuegos Netflix streaming Game Studies multimedia convergence engagement video games Netflix streaming service Game Studies |
description |
Netflix's decision to add games to its traditional content catalogue in November 2021 is perceived as a bet whose realisation is still uncertain. This study examines the first months of this new service from the company and seeks to find out how this content has been integrated into the platform, what kind of entertainment is offered and how it fits into the company's strategy, as well as how it has been received by users and subscribers. The methodology is based on a quantitative and qualitative triangulation of methods collected in an analysis sheet for each of the games in the sample (n=14). The results reflect that in these first months, the games offered are aimed to provide light entertainment and reinforce the value of the Netflix subscription, even if the games are gradually oriented towards a transmedia logic or serve to reinforce other content on the platform. In addition, the new data Netflix receives from its subscribers when they view content on the platform and their interaction with the new content could be an important asset for the future of the company. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-08 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2925 10.26441/RC21.2-2022-A6 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2925 |
identifier_str_mv |
10.26441/RC21.2-2022-A6 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2925/2491 https://revistadecomunicacion.com/article/view/2925/2511 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 21 No. 2 (2022); 115-134 Revista de Comunicación; Vol. 21 Núm. 2 (2022); 115-134 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
reponame_str |
Revista de Comunicación |
collection |
Revista de Comunicación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1754566312528445440 |
score |
13.919782 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).