Ethics in the journalistic enterprise
Descripción del Articulo
In the midst of economic crisis, uncertainty has taken over journalistic enterprises and the drive to ensure profits, the interest on business may cast the ethical compass into oblivion. It is interesting, therefore, to reflect on the existing differences between an ethical enterprise and one which...
| Autor: | |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2798 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2798 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | ética informativa calidad periodística identidad profesional empresa periodística Internet informative ethics journalistic quality professional identity journalistic enterprise |
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Ethics in the journalistic enterpriseÉtica en la empresa periodísticaRestrepo, Javier Darío ética informativacalidad periodísticaidentidad profesionalempresa periodísticaInternetinformative ethicsjournalistic qualityprofessional identityjournalistic enterpriseInternetIn the midst of economic crisis, uncertainty has taken over journalistic enterprises and the drive to ensure profits, the interest on business may cast the ethical compass into oblivion. It is interesting, therefore, to reflect on the existing differences between an ethical enterprise and one which is not ethical and on the long and short term benefits. Being an ethical enterprise is arduous and demanding and requires commitment to product quality, point at which management and editorial interests converge. Here professional identity is a key element to define professional work.En plena época de crisis económica, la incertidumbre se ha apoderado de las empresas periodísticas y en ese afán por asegurar ganancias, el interés por los negocios puede relegar la brújula ética. Interesa, entonces, reflexionar sobre las diferencias que existen entre una empresa ética y otra que no lo es y los beneficios a largo y corto plazo. Ser una empresa ética, es arduo y exige un compromiso con la calidad del producto, punto en el que convergen los intereses de la gerencia y de la redacción. Aquí la identidad profesional es un elemento clave para definir el trabajo profesional.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-05-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2798Revista de Comunicación; Vol. 8 No. 1 (2009); 84-94Revista de Comunicación; Vol. 8 Núm. 1 (2009); 84-942227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2798/2315Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27982022-05-31T23:06:01Z |
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