Modern methodology with psychometric influence to improve the understanding the operative part of fractional numbers
Descripción del Articulo
The main objective of this article is to explain the positive influence of a new and innovative teaching methodology, applied to the mathematical operation of Rational Numbers (RN) of students; called Didactic Transposition (DT). The research was developed under the hypothetical-deductive design, wh...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad César Vallejo |
| Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/212 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/212 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Transposición didáctica Operacionalidad Número racional Desempeño académico Didactic transposition Operationality Rational number Academic performance |
| Sumario: | The main objective of this article is to explain the positive influence of a new and innovative teaching methodology, applied to the mathematical operation of Rational Numbers (RN) of students; called Didactic Transposition (DT). The research was developed under the hypothetical-deductive design, whose sample was made up of a group of students from science majors at a private university. For this purpose, 2 measuring instruments were used, one the Check Sheet, and the other the Entry and Exit Knowledge Tests. It was concluded that the Didactic Transposition in question has a positive influence on the academic performance of students. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).