Perspectiva metafísica de la educación
Descripción del Articulo
This article aims to sustain an ontological definition of education. Education as an entity (true story), finite being (made compound), accidental being (contingent) essence (which is itself), shape (quality) and habit (constant readiness). I intended to support education as perfectible process of m...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/424 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/424 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación Ontología Metafísica Ente Accidente Esencia Acto Potencia Hábito Education Ontology Metaphysics Entity Accident Essence Act Power Habit |
Sumario: | This article aims to sustain an ontological definition of education. Education as an entity (true story), finite being (made compound), accidental being (contingent) essence (which is itself), shape (quality) and habit (constant readiness). I intended to support education as perfectible process of man’s potentialities in the exercise of human virtues as usual aspects of their specific operations. In conclusion, from this perspective, an active pedagogical approach that aims to consider the student as an actor and actor, composer and creator of his own life, as opposed to traditional pedagogies that support the concept of man as passive, requiring only shows nurture their intelligence from outside, characterized merely as a passive entity. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).