Desarrollo motor en dos muestras de infantes de dos años de una institución educativa inicial privada y una institución educativa inicial estatal: una comparación entre un Programa de Desarrollo Multidimensional y un Programa Curricular Estándar
Descripción del Articulo
        The author studies the motor development and its fine and gross motor skills components, from a quantitative approach. Research of comparative descriptive type and non-experimental design. Two samples were analyzed comparatively of a total of 76 children from two Educational Institutions of preschoo...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2014 | 
| Institución: | Universidad César Vallejo | 
| Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/427 | 
| Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/427 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | Desarrollo motor Motricidad Motricidad fina Motricidad gruesa Motor development Motor skill Fine motor skill Gross motor skill | 
| Sumario: | The author studies the motor development and its fine and gross motor skills components, from a quantitative approach. Research of comparative descriptive type and non-experimental design. Two samples were analyzed comparatively of a total of 76 children from two Educational Institutions of preschool level: the first of Public management and the second Private management; in which were applied two programs: the first standard and the second of Multidimensional Development. A Verification Scale of Motor Development 2 was used - VSMD - 2, which presented acceptable validity and reliability. The results revealed the existence of significant differences between both samples in global motor development and in gross motor skills; however, according to fine motor skill there is no such differences statistically corroborated. On the other hand, 15% of Private management sample showed the achievement level in motor development. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            