Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021
Descripción del Articulo
Inclusive Educational Management (IEM) is a crucial topic in the contemporary educational sphere, focusing on ensuring that students, regardless of their abilities, cultural backgrounds, or circumstances, have access to quality education. The objective of this analysis is to provide an overview of i...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad César Vallejo |
| Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/2696 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2696 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Gestión educativa diversidad estudiantil adaptación curricular bibliometría inclusión Educational management student diversity curriculum adaptation bibliometrics inclusion |
| id |
REVUCV_1c9132f1124548db801a7303f996a013 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/2696 |
| network_acronym_str |
REVUCV |
| network_name_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021Gestión educativa inclusiva: Análisis bibliométrico de investigaciones y perspectivas futuras al 2021Palomino Flores, JavierGestión educativadiversidad estudiantiladaptación curricularbibliometríainclusiónEducational managementstudent diversitycurriculum adaptationbibliometricsinclusionInclusive Educational Management (IEM) is a crucial topic in the contemporary educational sphere, focusing on ensuring that students, regardless of their abilities, cultural backgrounds, or circumstances, have access to quality education. The objective of this analysis is to provide an overview of influential research in the field of IEM, identifying patterns and gaps in the existing literature. This study conducts a bibliometric analysis of research on inclusive educational management, evaluating trends, methodologies, and areas of focus. Additionally, future perspectives in this area are projected. The results offer insight into the evolution of the field and guide researchers and professionals toward effective and sustainable inclusive practices.La gestión educativa inclusiva (GEI) es un tema crucial en el ámbito educativo contemporáneo, enfocándose en garantizar que los estudiantes, independientemente de sus habilidades, antecedentes culturales o circunstancias, tengan acceso a una educación de calidad. El objetivo de este análisis es proporcionar un panorama de las investigaciones influyentes en el campo de la Gestión Educativa Inclusiva, identificando patrones y brechas en la literatura existente. Este estudio realiza un análisis bibliométrico de las investigaciones sobre gestión educativa inclusiva, evaluando tendencias, metodologías y áreas de enfoque. Además, se proyectan las perspectivas futuras de esta área. Los resultados ofrecen una visión de la evolución del campo y orientan a investigadores y profesionales hacia prácticas inclusivas efectivas y sostenibles. Se concluye sobre la exploración de estrategias creativas para la educación a distancia, adaptaciones tecnológicas y enfoques para apoyar el bienestar socioemocional de los estudiantes con diversidad funcional.Universidad César Vallejo2022-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/269610.18050/eduser.v9n1a5REVISTA EDUSER; Vol. 9 Núm. 1 (2022): Enero-Junio; 47-602412-276910.18050/eduser.v9n1reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2696/2166Derechos de autor 2024 Javier Palomino Floreshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/26962024-02-10T16:53:48Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021 Gestión educativa inclusiva: Análisis bibliométrico de investigaciones y perspectivas futuras al 2021 |
| title |
Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021 |
| spellingShingle |
Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021 Palomino Flores, Javier Gestión educativa diversidad estudiantil adaptación curricular bibliometría inclusión Educational management student diversity curriculum adaptation bibliometrics inclusion |
| title_short |
Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021 |
| title_full |
Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021 |
| title_fullStr |
Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021 |
| title_full_unstemmed |
Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021 |
| title_sort |
Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021 |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Palomino Flores, Javier |
| author |
Palomino Flores, Javier |
| author_facet |
Palomino Flores, Javier |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Gestión educativa diversidad estudiantil adaptación curricular bibliometría inclusión Educational management student diversity curriculum adaptation bibliometrics inclusion |
| topic |
Gestión educativa diversidad estudiantil adaptación curricular bibliometría inclusión Educational management student diversity curriculum adaptation bibliometrics inclusion |
| description |
Inclusive Educational Management (IEM) is a crucial topic in the contemporary educational sphere, focusing on ensuring that students, regardless of their abilities, cultural backgrounds, or circumstances, have access to quality education. The objective of this analysis is to provide an overview of influential research in the field of IEM, identifying patterns and gaps in the existing literature. This study conducts a bibliometric analysis of research on inclusive educational management, evaluating trends, methodologies, and areas of focus. Additionally, future perspectives in this area are projected. The results offer insight into the evolution of the field and guide researchers and professionals toward effective and sustainable inclusive practices. |
| publishDate |
2022 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2696 10.18050/eduser.v9n1a5 |
| url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2696 |
| identifier_str_mv |
10.18050/eduser.v9n1a5 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2696/2166 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2024 Javier Palomino Flores https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2024 Javier Palomino Flores https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo |
| dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA EDUSER; Vol. 9 Núm. 1 (2022): Enero-Junio; 47-60 2412-2769 10.18050/eduser.v9n1 reponame:Revistas - Universidad César Vallejo instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
| instname_str |
Universidad César Vallejo |
| instacron_str |
UCV |
| institution |
UCV |
| reponame_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| collection |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846879904732282880 |
| score |
12.636967 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).