Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021

Descripción del Articulo

Inclusive Educational Management (IEM) is a crucial topic in the contemporary educational sphere, focusing on ensuring that students, regardless of their abilities, cultural backgrounds, or circumstances, have access to quality education. The objective of this analysis is to provide an overview of i...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Palomino Flores, Javier
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/2696
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2696
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Gestión educativa
diversidad estudiantil
adaptación curricular
bibliometría
inclusión
Educational management
student diversity
curriculum adaptation
bibliometrics
inclusion
id REVUCV_1c9132f1124548db801a7303f996a013
oai_identifier_str oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/2696
network_acronym_str REVUCV
network_name_str Revistas - Universidad César Vallejo
repository_id_str
spelling Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021Gestión educativa inclusiva: Análisis bibliométrico de investigaciones y perspectivas futuras al 2021Palomino Flores, JavierGestión educativadiversidad estudiantiladaptación curricularbibliometríainclusiónEducational managementstudent diversitycurriculum adaptationbibliometricsinclusionInclusive Educational Management (IEM) is a crucial topic in the contemporary educational sphere, focusing on ensuring that students, regardless of their abilities, cultural backgrounds, or circumstances, have access to quality education. The objective of this analysis is to provide an overview of influential research in the field of IEM, identifying patterns and gaps in the existing literature. This study conducts a bibliometric analysis of research on inclusive educational management, evaluating trends, methodologies, and areas of focus. Additionally, future perspectives in this area are projected. The results offer insight into the evolution of the field and guide researchers and professionals toward effective and sustainable inclusive practices.La gestión educativa inclusiva (GEI) es un tema crucial en el ámbito educativo contemporáneo, enfocándose en garantizar que los estudiantes, independientemente de sus habilidades, antecedentes culturales o circunstancias, tengan acceso a una educación de calidad. El objetivo de este análisis es proporcionar un panorama de las investigaciones influyentes en el campo de la Gestión Educativa Inclusiva, identificando patrones y brechas en la literatura existente. Este estudio realiza un análisis bibliométrico de las investigaciones sobre gestión educativa inclusiva, evaluando tendencias, metodologías y áreas de enfoque. Además, se proyectan las perspectivas futuras de esta área. Los resultados ofrecen una visión de la evolución del campo y orientan a investigadores y profesionales hacia prácticas inclusivas efectivas y sostenibles. Se concluye sobre la exploración de estrategias creativas para la educación a distancia, adaptaciones tecnológicas y enfoques para apoyar el bienestar socioemocional de los estudiantes con diversidad funcional.Universidad César Vallejo2022-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/269610.18050/eduser.v9n1a5REVISTA EDUSER; Vol. 9 Núm. 1 (2022): Enero-Junio; 47-602412-276910.18050/eduser.v9n1reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2696/2166Derechos de autor 2024 Javier Palomino Floreshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/26962024-02-10T16:53:48Z
dc.title.none.fl_str_mv Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021
Gestión educativa inclusiva: Análisis bibliométrico de investigaciones y perspectivas futuras al 2021
title Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021
spellingShingle Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021
Palomino Flores, Javier
Gestión educativa
diversidad estudiantil
adaptación curricular
bibliometría
inclusión
Educational management
student diversity
curriculum adaptation
bibliometrics
inclusion
title_short Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021
title_full Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021
title_fullStr Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021
title_full_unstemmed Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021
title_sort Inclusive educational management: Bibliometric analysis of research and future perspectives up to 2021
dc.creator.none.fl_str_mv Palomino Flores, Javier
author Palomino Flores, Javier
author_facet Palomino Flores, Javier
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Gestión educativa
diversidad estudiantil
adaptación curricular
bibliometría
inclusión
Educational management
student diversity
curriculum adaptation
bibliometrics
inclusion
topic Gestión educativa
diversidad estudiantil
adaptación curricular
bibliometría
inclusión
Educational management
student diversity
curriculum adaptation
bibliometrics
inclusion
description Inclusive Educational Management (IEM) is a crucial topic in the contemporary educational sphere, focusing on ensuring that students, regardless of their abilities, cultural backgrounds, or circumstances, have access to quality education. The objective of this analysis is to provide an overview of influential research in the field of IEM, identifying patterns and gaps in the existing literature. This study conducts a bibliometric analysis of research on inclusive educational management, evaluating trends, methodologies, and areas of focus. Additionally, future perspectives in this area are projected. The results offer insight into the evolution of the field and guide researchers and professionals toward effective and sustainable inclusive practices.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2696
10.18050/eduser.v9n1a5
url http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2696
identifier_str_mv 10.18050/eduser.v9n1a5
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2696/2166
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2024 Javier Palomino Flores
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2024 Javier Palomino Flores
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad César Vallejo
publisher.none.fl_str_mv Universidad César Vallejo
dc.source.none.fl_str_mv REVISTA EDUSER; Vol. 9 Núm. 1 (2022): Enero-Junio; 47-60
2412-2769
10.18050/eduser.v9n1
reponame:Revistas - Universidad César Vallejo
instname:Universidad César Vallejo
instacron:UCV
instname_str Universidad César Vallejo
instacron_str UCV
institution UCV
reponame_str Revistas - Universidad César Vallejo
collection Revistas - Universidad César Vallejo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846879904732282880
score 12.636967
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).