The Game Play Method to develop the notion of classification in five-year-old infants
Descripción del Articulo
The present research aimed to demonstrate the effectiveness of the game work method in the development of the concept of classification in infants of 5 years of the institution educational divine child Jesus, Los Olivos - 2016. The investigation was of type applied and adopts a design experimental w...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/408 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/408 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Método juego trabajo Noción de clasificación Colecciones figurales No figurales Method game work Concept of classification Not figurales Figurales collections |
id |
REVUCV_1c698ca72be41f677aa2ac29022b2ff6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/408 |
network_acronym_str |
REVUCV |
network_name_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository_id_str |
|
spelling |
The Game Play Method to develop the notion of classification in five-year-old infantsEl Método Juego trabajo para desarrollar la noción de clasificación en infantes de cinco añosEguizabal Espinoza, Yovana Milagros Larrea Serquén, Rosa Luz Método juego trabajoNoción de clasificaciónColecciones figuralesNo figuralesMethod game workConcept of classificationNot figuralesFigurales collectionsThe present research aimed to demonstrate the effectiveness of the game work method in the development of the concept of classification in infants of 5 years of the institution educational divine child Jesus, Los Olivos - 2016. The investigation was of type applied and adopts a design experimental with subtype quasi experimental of cutting longitudinal. The population was made up of 50 students from 5 years, sample was non-probability census, divided into two groups, one control and other experimental constituted both in number of 25 students. Likewise is considered the validity of content by the criterion of judgment of experts and for the reliability, the test Test-Retest. The instrument allowing to collect data was the Likert-type scale. The Wilcoxon signed ranks test was applied to the inferential analysis. As conclusion general, is showed that the method game work was effective, since improved significantly in the development of the notion of classification.La presente investigación tuvo como objetivo demostrar la eficacia del método juego trabajo en el desarrollo de la noción de clasificación en infantes de cinco años de la Institución Educativa Divino Niño Jesús, Los Olivos – 2016. La investigación fue de tipo aplicada y adopta un diseño experimental con subtipo cuasi experimental de corte transversal. La población estuvo constituida por 50 estudiantes de cinco años, la muestra fue de tipo no probabilístico intencional, dividida en dos grupos de 25, uno control y uno experimental. Así mismo, se consideró la validez de contenido mediante el criterio de juicio de expertos y para la fiabilidad, la prueba Test - Retest. El instrumento fue una escala con respuestas de tipo Likert. Para el análisis inferencial se aplicó la prueba de rangos con signo de Wilcoxon. Como conclusión general, se demostró que el Método Juego Trabajo resulto efectivo, ya que mejoró significativamente en el desarrollo de la Noción de Clasificación.Universidad César Vallejo2017-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/408REVISTA EDUSER; Vol. 4 Núm. 1 (2017); 87-942412-2769reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/408/387https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/4082021-09-22T22:59:29Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Game Play Method to develop the notion of classification in five-year-old infants El Método Juego trabajo para desarrollar la noción de clasificación en infantes de cinco años |
title |
The Game Play Method to develop the notion of classification in five-year-old infants |
spellingShingle |
The Game Play Method to develop the notion of classification in five-year-old infants Eguizabal Espinoza, Yovana Milagros Método juego trabajo Noción de clasificación Colecciones figurales No figurales Method game work Concept of classification Not figurales Figurales collections |
title_short |
The Game Play Method to develop the notion of classification in five-year-old infants |
title_full |
The Game Play Method to develop the notion of classification in five-year-old infants |
title_fullStr |
The Game Play Method to develop the notion of classification in five-year-old infants |
title_full_unstemmed |
The Game Play Method to develop the notion of classification in five-year-old infants |
title_sort |
The Game Play Method to develop the notion of classification in five-year-old infants |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Eguizabal Espinoza, Yovana Milagros Larrea Serquén, Rosa Luz |
author |
Eguizabal Espinoza, Yovana Milagros |
author_facet |
Eguizabal Espinoza, Yovana Milagros Larrea Serquén, Rosa Luz |
author_role |
author |
author2 |
Larrea Serquén, Rosa Luz |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Método juego trabajo Noción de clasificación Colecciones figurales No figurales Method game work Concept of classification Not figurales Figurales collections |
topic |
Método juego trabajo Noción de clasificación Colecciones figurales No figurales Method game work Concept of classification Not figurales Figurales collections |
description |
The present research aimed to demonstrate the effectiveness of the game work method in the development of the concept of classification in infants of 5 years of the institution educational divine child Jesus, Los Olivos - 2016. The investigation was of type applied and adopts a design experimental with subtype quasi experimental of cutting longitudinal. The population was made up of 50 students from 5 years, sample was non-probability census, divided into two groups, one control and other experimental constituted both in number of 25 students. Likewise is considered the validity of content by the criterion of judgment of experts and for the reliability, the test Test-Retest. The instrument allowing to collect data was the Likert-type scale. The Wilcoxon signed ranks test was applied to the inferential analysis. As conclusion general, is showed that the method game work was effective, since improved significantly in the development of the notion of classification. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-10 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/408 |
url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/408 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/408/387 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA EDUSER; Vol. 4 Núm. 1 (2017); 87-94 2412-2769 reponame:Revistas - Universidad César Vallejo instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
instname_str |
Universidad César Vallejo |
instacron_str |
UCV |
institution |
UCV |
reponame_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
collection |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1846245726004183040 |
score |
12.805893 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).