Degree of saatisfaction of dental students regarding the use of educational games in times of a COVID-19 pandemic.
Descripción del Articulo
Objetive: to determinate the degree of satisfaction of the students regarding the use of didactic games in the curse of Odontología Infantil I. Methods: qualitative approach, descriptive design. Five didactic games were created using the Educaplay application, and then implemented in the course. At...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Científica del Sur |
Repositorio: | Revistas - Universidad Científica del Sur |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/956 |
Enlace del recurso: | https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/odontologica/article/view/956 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | estudiantes educación difusión de innovaciones odontología students education diffusion of innovation dentistry |
id |
REVUCS_fde54de94087ca138ca492bb3c8b4e8c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/956 |
network_acronym_str |
REVUCS |
network_name_str |
Revistas - Universidad Científica del Sur |
repository_id_str |
. |
spelling |
Degree of saatisfaction of dental students regarding the use of educational games in times of a COVID-19 pandemic.Grado de satisfacción de estudiantes de odontología respecto al empleo de juegos didácticos en tiempos de pandemia por COVID-19Gutiérrez-Marín, Nataliaestudianteseducacióndifusión de innovacionesodontologíastudentseducationdiffusion of innovationdentistryObjetive: to determinate the degree of satisfaction of the students regarding the use of didactic games in the curse of Odontología Infantil I. Methods: qualitative approach, descriptive design. Five didactic games were created using the Educaplay application, and then implemented in the course. At the end of the course, a survey was sent by institutional mail to the 52 students to assess the use of the games. Results: 38 students answered the survey in which 97% considered the use of didactic games useful or very useful in the lessons; furthermore, 66% indicated that the games had greatly helped to improve learning and 72% stated that the classes where the game was applied were more dynamic. In addition, 92% of the respondents would like these dynamic to be implemented in other courses. Conclusions: the students of the Odontología Infantil I course showed a high degree of satisfaction regarding the use of didactic games during the lessons, the games kept them motivated.Objetivo: determinar el grado de satisfacción de los alumnos respecto a la utilización de juegos didácticos en el curso de Odontología Infantil I. Métodos: enfoque cualitativo, diseño descriptivo. Se crearon 5 juegos didácticos con la aplicación Educaplay, los cuales fueron implementados en el curso. Al finalizar el curso se le envió vía correo institucional una encuesta a los 52 alumnos para valorar la utilización de los juegos. Resultados: 38 estudiantes respondieron la encuesta en la cual el 97% consideró útil o muy útil la utilización de los juegos didácticos en las lecciones; además, el 66% indicó que los juegos habían ayudado mucho a mejora el aprendizaje y el 72% manifestó que las clases donde se aplicó el juego fueron más dinámicas. Además, al 92% de los encuestados les gustaría que se implementaran estas dinámicas en otros cursos. Conclusiones: los estudiantes del curso de Odontología Infantil I mostraron un alto grado de satisfacción referente a la utilización de juegos didácticos durante las lecciones, los juegos los mantuvieron motivadosCarrera de Estomatología de la Universidad Científica del Sur2021-10-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/odontologica/article/view/95610.21142/2523-2754-0903-2021-069Revista Científica Odontológica; Vol. 9 Núm. 3 (2021); e069Revista Científica Odontológica; Vol. 9 No. 3 (2021); e0692523-27542310-2594reponame:Revistas - Universidad Científica del Surinstname:Universidad Científica del Surinstacron:CIENTÍFICAspahttps://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/odontologica/article/view/956/834info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.cientifica.edu.pe:article/9562022-05-17T09:29:59Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Degree of saatisfaction of dental students regarding the use of educational games in times of a COVID-19 pandemic. Grado de satisfacción de estudiantes de odontología respecto al empleo de juegos didácticos en tiempos de pandemia por COVID-19 |
title |
Degree of saatisfaction of dental students regarding the use of educational games in times of a COVID-19 pandemic. |
spellingShingle |
Degree of saatisfaction of dental students regarding the use of educational games in times of a COVID-19 pandemic. Gutiérrez-Marín, Natalia estudiantes educación difusión de innovaciones odontología students education diffusion of innovation dentistry |
title_short |
Degree of saatisfaction of dental students regarding the use of educational games in times of a COVID-19 pandemic. |
title_full |
Degree of saatisfaction of dental students regarding the use of educational games in times of a COVID-19 pandemic. |
title_fullStr |
Degree of saatisfaction of dental students regarding the use of educational games in times of a COVID-19 pandemic. |
title_full_unstemmed |
Degree of saatisfaction of dental students regarding the use of educational games in times of a COVID-19 pandemic. |
title_sort |
Degree of saatisfaction of dental students regarding the use of educational games in times of a COVID-19 pandemic. |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Gutiérrez-Marín, Natalia |
author |
Gutiérrez-Marín, Natalia |
author_facet |
Gutiérrez-Marín, Natalia |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
estudiantes educación difusión de innovaciones odontología students education diffusion of innovation dentistry |
topic |
estudiantes educación difusión de innovaciones odontología students education diffusion of innovation dentistry |
description |
Objetive: to determinate the degree of satisfaction of the students regarding the use of didactic games in the curse of Odontología Infantil I. Methods: qualitative approach, descriptive design. Five didactic games were created using the Educaplay application, and then implemented in the course. At the end of the course, a survey was sent by institutional mail to the 52 students to assess the use of the games. Results: 38 students answered the survey in which 97% considered the use of didactic games useful or very useful in the lessons; furthermore, 66% indicated that the games had greatly helped to improve learning and 72% stated that the classes where the game was applied were more dynamic. In addition, 92% of the respondents would like these dynamic to be implemented in other courses. Conclusions: the students of the Odontología Infantil I course showed a high degree of satisfaction regarding the use of didactic games during the lessons, the games kept them motivated. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-10-06 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/odontologica/article/view/956 10.21142/2523-2754-0903-2021-069 |
url |
https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/odontologica/article/view/956 |
identifier_str_mv |
10.21142/2523-2754-0903-2021-069 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/odontologica/article/view/956/834 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Estomatología de la Universidad Científica del Sur |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Estomatología de la Universidad Científica del Sur |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Científica Odontológica; Vol. 9 Núm. 3 (2021); e069 Revista Científica Odontológica; Vol. 9 No. 3 (2021); e069 2523-2754 2310-2594 reponame:Revistas - Universidad Científica del Sur instname:Universidad Científica del Sur instacron:CIENTÍFICA |
instname_str |
Universidad Científica del Sur |
instacron_str |
CIENTÍFICA |
institution |
CIENTÍFICA |
reponame_str |
Revistas - Universidad Científica del Sur |
collection |
Revistas - Universidad Científica del Sur |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1841806246432210944 |
score |
12.873224 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).