Learning and innovation: 21st century challenges for organizations
Descripción del Articulo
With the changes being generated by globalization, the postmodern world, the technological era, uncertainty and chaos, organizations have originated radical changes in their paradigmatic vision, modifying their core values in order to confront different contextual realities. In this context, the pro...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Científica del Sur |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Científica del Sur |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/597 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/597 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Organización Aprender a aprender Colaboradores Cambios Innovación Organization Learning to learn Collaborators Changes Innovation |
| id |
REVUCS_dd50681773c69b5e8ef1c8ca8744df09 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/597 |
| network_acronym_str |
REVUCS |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Científica del Sur |
| repository_id_str |
. |
| spelling |
Learning and innovation: 21st century challenges for organizationsAprendizaje e innovación: retos en las organizaciones del siglo XXIColina Ysea, FélixAlbites Sanabria, José L. OrganizaciónAprender a aprenderColaboradoresCambiosInnovaciónOrganizationLearning to learnCollaboratorsChangesInnovationWith the changes being generated by globalization, the postmodern world, the technological era, uncertainty and chaos, organizations have originated radical changes in their paradigmatic vision, modifying their core values in order to confront different contextual realities. In this context, the process of learning to learn within organizations constitutes an important bulwark and strategy for the ongoing improvement of human resources, the establishment of which is required throughout the organizational structure of a company. The general aim of this review article is to analyze the new learning to learn concept of organizations. Fundamental organizational changes are urgently needed at the level of human resources, through an understanding that learning processes are achieved from a multitude of different experiences.Con las transformaciones generadas por la globalización —el mundo posmoderno, la era tecnológica, la incertidumbre, el caos—, las organizaciones han originado cambios transcendentales desde su visión paradigmática, como eje medular para afrontar las distintas realidades contextuales. Desde esta visión, el aprender a aprender en las organizaciones representa un bastión importante y estrategia de mejora continua en su talento humano, que debe instaurarse en toda la estructura organizativa de la empresa. Por lo tanto, el presente artículo de revisión tiene como objetivo general analizar la nueva concepción de las organizaciones basado en el aprender a aprender. Urgen cambios fundamentales en las organizaciones desde su talento humano, comprendiendo que los procesos de aprendizaje se logran desde las distintas experiencias vividas.Universidad Cientifica del Sur2020-03-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/59710.21142/DES-1201-2020-0011Desde el Sur; Vol. 12 No. 1 (2020); 167-176Desde el Sur; Vol. 12 Núm. 1 (2020); 167-176Desde el Sur; v. 12 n. 1 (2020); 167-1762415-09592076-267410.21142/DES-1201-2020reponame:Revistas - Universidad Científica del Surinstname:Universidad Científica del Surinstacron:CIENTÍFICAspahttps://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/597/639Derechos de autor 2020 Desde el Surinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.cientifica.edu.pe:article/5972024-01-31T15:38:47Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Learning and innovation: 21st century challenges for organizations Aprendizaje e innovación: retos en las organizaciones del siglo XXI |
| title |
Learning and innovation: 21st century challenges for organizations |
| spellingShingle |
Learning and innovation: 21st century challenges for organizations Colina Ysea, Félix Organización Aprender a aprender Colaboradores Cambios Innovación Organization Learning to learn Collaborators Changes Innovation |
| title_short |
Learning and innovation: 21st century challenges for organizations |
| title_full |
Learning and innovation: 21st century challenges for organizations |
| title_fullStr |
Learning and innovation: 21st century challenges for organizations |
| title_full_unstemmed |
Learning and innovation: 21st century challenges for organizations |
| title_sort |
Learning and innovation: 21st century challenges for organizations |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Colina Ysea, Félix Albites Sanabria, José L. |
| author |
Colina Ysea, Félix |
| author_facet |
Colina Ysea, Félix Albites Sanabria, José L. |
| author_role |
author |
| author2 |
Albites Sanabria, José L. |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Organización Aprender a aprender Colaboradores Cambios Innovación Organization Learning to learn Collaborators Changes Innovation |
| topic |
Organización Aprender a aprender Colaboradores Cambios Innovación Organization Learning to learn Collaborators Changes Innovation |
| description |
With the changes being generated by globalization, the postmodern world, the technological era, uncertainty and chaos, organizations have originated radical changes in their paradigmatic vision, modifying their core values in order to confront different contextual realities. In this context, the process of learning to learn within organizations constitutes an important bulwark and strategy for the ongoing improvement of human resources, the establishment of which is required throughout the organizational structure of a company. The general aim of this review article is to analyze the new learning to learn concept of organizations. Fundamental organizational changes are urgently needed at the level of human resources, through an understanding that learning processes are achieved from a multitude of different experiences. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-03-26 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/597 10.21142/DES-1201-2020-0011 |
| url |
https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/597 |
| identifier_str_mv |
10.21142/DES-1201-2020-0011 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/597/639 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Desde el Sur info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Desde el Sur |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cientifica del Sur |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cientifica del Sur |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Desde el Sur; Vol. 12 No. 1 (2020); 167-176 Desde el Sur; Vol. 12 Núm. 1 (2020); 167-176 Desde el Sur; v. 12 n. 1 (2020); 167-176 2415-0959 2076-2674 10.21142/DES-1201-2020 reponame:Revistas - Universidad Científica del Sur instname:Universidad Científica del Sur instacron:CIENTÍFICA |
| instname_str |
Universidad Científica del Sur |
| instacron_str |
CIENTÍFICA |
| institution |
CIENTÍFICA |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Científica del Sur |
| collection |
Revistas - Universidad Científica del Sur |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846879644592111616 |
| score |
12.798618 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).