The competences of the graduate teacher: a comparative study of four specialized master’s degrees, from the students’ perspective
Descripción del Articulo
The aim of this study is to demonstrate that significant differences emerge when comparing the evaluation of teachers’ competences from the perspective of the students of the four specialized master’s programs at CENTRUM PUCP, Lima. The applied research was of a non-experimental design, employing co...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Científica del Sur |
Repositorio: | Revistas - Universidad Científica del Sur |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/505 |
Enlace del recurso: | https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/505 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Competencias planificación evaluación enseñanza aprendizaje Competencies planning evaluation teaching and learning |
id |
REVUCS_bbd005f86c17d176c94eddb012226c1a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/505 |
network_acronym_str |
REVUCS |
network_name_str |
Revistas - Universidad Científica del Sur |
repository_id_str |
. |
spelling |
The competences of the graduate teacher: a comparative study of four specialized master’s degrees, from the students’ perspectiveLas competencias del docente de posgrado: un estudio comparativo en cuatro maestrías especializadas desde la percepción de los estudiantesValcazar Montenegro, Edy EstherCompetenciasplanificaciónevaluaciónenseñanzaaprendizajeCompetenciesplanningevaluationteaching and learningThe aim of this study is to demonstrate that significant differences emerge when comparing the evaluation of teachers’ competences from the perspective of the students of the four specialized master’s programs at CENTRUM PUCP, Lima. The applied research was of a non-experimental design, employing comparative description and hypothetical-deductive and quantitative methods. The sample was composed of 143 students from four specialized master’s programs, chosen at random. The information was gathered through a survey, by means of a questionnaire containing 30 items associated with teacher competences. Using the Kruskal-Wallis Test, a meaningful inference was obtained (p-value <0.01) statistically demonstrating the general hypothesis. It can therefore be concluded that significant differences arise when comparing the evaluation of teachers’ competences from the perspective of the students of the four specialized master’s programs. El presente estudio tuvo el propósito de probar que existen diferencias significativas al comparar los niveles de evaluación de las competencias del docente desde la percepción de los estudiantes de las cuatro maestrías especializadas de CENTRUM PUCP en Lima. La investigación fue de tipo aplicada, con diseño no experimental, descriptivo comparativo, de método hipotético-deductivo y cuantitativo. La muestra fue de 143 estudiantes de cuatro maestrías especializadas, elegidos aleatoriamente. Se compiló información por encuesta, mediante la elaboración de un cuestionario con 30 ítems para las competencias del docente. Se hizo inferencia mediante el estadístico Kruskal-Wallis, p-valor < 0,01, por el cual se probó estadísticamente la hipótesis general, y se concluyó que existen diferencias significativas al comparar los niveles de evaluación de las competencias del docente desde la percepción de los estudiantes de las cuatro maestrías especializadas.Universidad Cientifica del Sur2019-07-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/50510.21142/DES-1101-2019-191-206Desde el Sur; Vol. 11 No. 1 (2019); 191-206Desde el Sur; Vol. 11 Núm. 1 (2019); 191-206Desde el Sur; v. 11 n. 1 (2019); 191-2062415-09592076-267410.21142/DES-1101-2019reponame:Revistas - Universidad Científica del Surinstname:Universidad Científica del Surinstacron:CIENTÍFICAspahttps://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/505/562Derechos de autor 2019 Desde el Surinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.cientifica.edu.pe:article/5052020-02-20T19:11:19Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The competences of the graduate teacher: a comparative study of four specialized master’s degrees, from the students’ perspective Las competencias del docente de posgrado: un estudio comparativo en cuatro maestrías especializadas desde la percepción de los estudiantes |
title |
The competences of the graduate teacher: a comparative study of four specialized master’s degrees, from the students’ perspective |
spellingShingle |
The competences of the graduate teacher: a comparative study of four specialized master’s degrees, from the students’ perspective Valcazar Montenegro, Edy Esther Competencias planificación evaluación enseñanza aprendizaje Competencies planning evaluation teaching and learning |
title_short |
The competences of the graduate teacher: a comparative study of four specialized master’s degrees, from the students’ perspective |
title_full |
The competences of the graduate teacher: a comparative study of four specialized master’s degrees, from the students’ perspective |
title_fullStr |
The competences of the graduate teacher: a comparative study of four specialized master’s degrees, from the students’ perspective |
title_full_unstemmed |
The competences of the graduate teacher: a comparative study of four specialized master’s degrees, from the students’ perspective |
title_sort |
The competences of the graduate teacher: a comparative study of four specialized master’s degrees, from the students’ perspective |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Valcazar Montenegro, Edy Esther |
author |
Valcazar Montenegro, Edy Esther |
author_facet |
Valcazar Montenegro, Edy Esther |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Competencias planificación evaluación enseñanza aprendizaje Competencies planning evaluation teaching and learning |
topic |
Competencias planificación evaluación enseñanza aprendizaje Competencies planning evaluation teaching and learning |
description |
The aim of this study is to demonstrate that significant differences emerge when comparing the evaluation of teachers’ competences from the perspective of the students of the four specialized master’s programs at CENTRUM PUCP, Lima. The applied research was of a non-experimental design, employing comparative description and hypothetical-deductive and quantitative methods. The sample was composed of 143 students from four specialized master’s programs, chosen at random. The information was gathered through a survey, by means of a questionnaire containing 30 items associated with teacher competences. Using the Kruskal-Wallis Test, a meaningful inference was obtained (p-value <0.01) statistically demonstrating the general hypothesis. It can therefore be concluded that significant differences arise when comparing the evaluation of teachers’ competences from the perspective of the students of the four specialized master’s programs. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-23 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/505 10.21142/DES-1101-2019-191-206 |
url |
https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/505 |
identifier_str_mv |
10.21142/DES-1101-2019-191-206 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/505/562 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Desde el Sur info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Desde el Sur |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cientifica del Sur |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cientifica del Sur |
dc.source.none.fl_str_mv |
Desde el Sur; Vol. 11 No. 1 (2019); 191-206 Desde el Sur; Vol. 11 Núm. 1 (2019); 191-206 Desde el Sur; v. 11 n. 1 (2019); 191-206 2415-0959 2076-2674 10.21142/DES-1101-2019 reponame:Revistas - Universidad Científica del Sur instname:Universidad Científica del Sur instacron:CIENTÍFICA |
instname_str |
Universidad Científica del Sur |
instacron_str |
CIENTÍFICA |
institution |
CIENTÍFICA |
reponame_str |
Revistas - Universidad Científica del Sur |
collection |
Revistas - Universidad Científica del Sur |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1841806270452989952 |
score |
12.851315 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).