Hacia una etnografía del comienzo en la praxis de los profesores de educación física
Descripción del Articulo
This article presents research advances on how graduates in Physical Education learn to became teachers in their first five year of professional practice at the Higher Institute of Physical Education (ISEF) (Uruguay). The introduction describes the formation of university physical education. The fir...
Autores: | , , , , , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Científica del Sur |
Repositorio: | Revistas - Universidad Científica del Sur |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/1781 |
Enlace del recurso: | https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/1781 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | praxis identidades narrativas profesionalidad jóvenes docentes narrative identities professionalism young teachers |
Sumario: | This article presents research advances on how graduates in Physical Education learn to became teachers in their first five year of professional practice at the Higher Institute of Physical Education (ISEF) (Uruguay). The introduction describes the formation of university physical education. The first scenario develops conceptual approaches to pedagogical praxis, specially, in physical education. The second is based on the ethnographic approach to educational research and the epistemological, methodological and political shifts that it implies. The third presents a reflective and rhizomatic analysis of initial approaches to narrative identities of young teachers that arise from the first advance in field work. Finally, it ventures into the labyrinth of research to develop some reflections and possible projections. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).