Balance and perspectives of education for indigenous populations in Peru: 1990

Descripción del Articulo

Education for the indigenous populations of Peru has gone through different struggles, debates and conceptualizations in this century that serve as a background to the present situation and that have not necessarily been canceling instances. The debate continues, although somewhat deafened by the we...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Pozzi-Escot, Inés
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1990
Institución:Universidad Católica San Pablo
Repositorio:Revistas - Universidad Católica San Pablo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/875
Enlace del recurso:https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/875
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:educación
pueblos nativos
education
Descripción
Sumario:Education for the indigenous populations of Peru has gone through different struggles, debates and conceptualizations in this century that serve as a background to the present situation and that have not necessarily been canceling instances. The debate continues, although somewhat deafened by the weight of new national tribulations.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).