Talking about gender in 2001, in the family and at school
Descripción del Articulo
Gender: Incredibly, this word is very fashionable in all environments and spaces, and it is said that the concept of gender can be found in each of our daily actions; moreover, it was present since the beginning of humanity. But the difficulties for its understanding and implementation begin when we...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2001 |
| Institución: | Universidad Católica San Pablo |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Católica San Pablo |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/597 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/597 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | familia género escuelas discusión social schools gender family |
| Sumario: | Gender: Incredibly, this word is very fashionable in all environments and spaces, and it is said that the concept of gender can be found in each of our daily actions; moreover, it was present since the beginning of humanity. But the difficulties for its understanding and implementation begin when we put the word equity before it, that is, "gender equity", which we define as complementary, equal opportunities, equal value of men and women, both united in the construction of a new world. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).