Education and peace

Descripción del Articulo

The text was written by a well-known German pedagogue, Johan Sulzer, in 1748. But the quote is only a sample of the enormous inventory of beliefs regarding the education of children, which Katharina Rutschky gathered in her famous book, "Black Pedagogy". The child should not get used to do...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Guerrero Ortiz, Luis
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1993
Institución:Universidad Católica San Pablo
Repositorio:Revistas - Universidad Católica San Pablo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/780
Enlace del recurso:https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/780
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:educación
procesos de paz
id REVUCSP_1ca17e3c557cb701fdc4ef2c1cc63c55
oai_identifier_str oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/780
network_acronym_str REVUCSP
network_name_str Revistas - Universidad Católica San Pablo
repository_id_str
spelling Education and peaceEducación y pazGuerrero Ortiz, Luiseducaciónprocesos de pazThe text was written by a well-known German pedagogue, Johan Sulzer, in 1748. But the quote is only a sample of the enormous inventory of beliefs regarding the education of children, which Katharina Rutschky gathered in her famous book, "Black Pedagogy". The child should not get used to doing his will. At the base of this simple principle there is certainly a perception of childhood and, therefore, of human nature itself, extraordinarily valid, despite the enormous distance that separates us from the Germany of the 18th century.El texto fue escrito por un conocido pedagogo alemán, Johan Sulzer, en 1748. Pero la cita constituye apenas una muestra del enorme inventario de creencias respecto de la educación de los niños, que Katharina Rutschky reunió en su famoso libro, "Pedagogía Negra". El niño no debe habituarse a hacer su voluntad.  A la base de ese sencillo principio hay ciertamente una percepción de la niñez y, por lo mismo, de la propia naturaleza humana, extraordinariamente vigente, pese a la enorme distancia que nos separa de la Alemania del siglo XVIII.Universidad Católica San Pablo1993-12-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/78010.36901/allpanchis.v25i42.780Allpanchis; Vol. 25 Núm. 42 (1993): El Desafío Educativo; 195-206Allpanchis; Vol. 25 No. 42 (1993): The Educational Challenge; 195-2062708-89600252-883510.36901/allpanchis.v25i42reponame:Revistas - Universidad Católica San Pabloinstname:Universidad Católica San Pabloinstacron:UCSPspahttps://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/780/1152Derechos de autor 1993 Luis Guerrero Ortizhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ucsp.edu.pe:article/7802024-05-12T22:59:33Z
dc.title.none.fl_str_mv Education and peace
Educación y paz
title Education and peace
spellingShingle Education and peace
Guerrero Ortiz, Luis
educación
procesos de paz
title_short Education and peace
title_full Education and peace
title_fullStr Education and peace
title_full_unstemmed Education and peace
title_sort Education and peace
dc.creator.none.fl_str_mv Guerrero Ortiz, Luis
author Guerrero Ortiz, Luis
author_facet Guerrero Ortiz, Luis
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv educación
procesos de paz
topic educación
procesos de paz
description The text was written by a well-known German pedagogue, Johan Sulzer, in 1748. But the quote is only a sample of the enormous inventory of beliefs regarding the education of children, which Katharina Rutschky gathered in her famous book, "Black Pedagogy". The child should not get used to doing his will. At the base of this simple principle there is certainly a perception of childhood and, therefore, of human nature itself, extraordinarily valid, despite the enormous distance that separates us from the Germany of the 18th century.
publishDate 1993
dc.date.none.fl_str_mv 1993-12-16
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/780
10.36901/allpanchis.v25i42.780
url https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/780
identifier_str_mv 10.36901/allpanchis.v25i42.780
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/780/1152
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 1993 Luis Guerrero Ortiz
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 1993 Luis Guerrero Ortiz
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica San Pablo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica San Pablo
dc.source.none.fl_str_mv Allpanchis; Vol. 25 Núm. 42 (1993): El Desafío Educativo; 195-206
Allpanchis; Vol. 25 No. 42 (1993): The Educational Challenge; 195-206
2708-8960
0252-8835
10.36901/allpanchis.v25i42
reponame:Revistas - Universidad Católica San Pablo
instname:Universidad Católica San Pablo
instacron:UCSP
instname_str Universidad Católica San Pablo
instacron_str UCSP
institution UCSP
reponame_str Revistas - Universidad Católica San Pablo
collection Revistas - Universidad Católica San Pablo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846606940819423232
score 13.088951
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).