Adult education in Latin America: An approach from critical modernity

Descripción del Articulo

The text that we present on this occasion is a serious and coherent contribution to the definition of the adult education agenda in Latin America. Based on a large amount of sociological, political and institutional background, it offers us a very pertinent interpretation of the evolution of adult e...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Osorio Vargas, Jorge
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1993
Institución:Universidad Católica San Pablo
Repositorio:Revistas - Universidad Católica San Pablo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/777
Enlace del recurso:https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/777
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:educación de adultos
América Latina
agenda educativa
Descripción
Sumario:The text that we present on this occasion is a serious and coherent contribution to the definition of the adult education agenda in Latin America. Based on a large amount of sociological, political and institutional background, it offers us a very pertinent interpretation of the evolution of adult education in our region. At the same time, it presents a set of strategic orientations that inspire a programmatic definition for institutions and practitioners of adult education.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).