Exportación Completada — 

Análisis psicométrico del cuestionario de inteligencia emocional aplicado en adultos que trabajan en instituciones públicas y privadas de Arequipa

Descripción del Articulo

In the present study we made a psychometrical analysis of the Emotional Intelligence Questionnaire in a sample of 162 people 20 and 62 aged (42.8% male and 57.2% female) from four organizations at Arequipa, two public, and other two private. The statistical analysis points that the items present an...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Walter L Arias Gallegos, Karla D Ceballos Canaza
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Católica de Santa María
Repositorio:Revistas - Universidad Católica de Santa María
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.ucsm.edu.pe:article/87
Enlace del recurso:https://revistas.ucsm.edu.pe/ojs/index.php/veritas/article/view/87
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Inteligencia emocional
psicometría
validez
confiabilidad
Descripción
Sumario:In the present study we made a psychometrical analysis of the Emotional Intelligence Questionnaire in a sample of 162 people 20 and 62 aged (42.8% male and 57.2% female) from four organizations at Arequipa, two public, and other two private. The statistical analysis points that the items present an adequate homogeneity according to the item-test correlations, and the questionnaire has a three components structure: Self-knowledge, control and empathic ability, Inadequate management of emotions, and Negative Emotions. Moreover, we calculate the reliability of this instrument by mean of the Cronbach’s Alpha Test, which reports a coefficient of α = 0.733.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).