Ideas about Interpersonal Conflicts and Moral Development in Brazilian Early Childhood Education

Descripción del Articulo

This paper presents part of a study of moral development conducted in a public early education school in Brasília, Brazil. A sociocultural constructivist perspective was employed to analyze the ideas of nine educators about the role of interpersonal conflict in moral development. Educators provided...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Barrios, Alia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/14939
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/14939
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Interpersonal conflicts
moral development
early childhood education
sociocultural constructivism
conflictos interpersonales
desarrollo moral
educación infantil
perspectiva sociocultural constructivista
conflitos interpessoais
desenvolvimento moral
educação infantil
perspectiva sociocultural construtivista
Descripción
Sumario:This paper presents part of a study of moral development conducted in a public early education school in Brasília, Brazil. A sociocultural constructivist perspective was employed to analyze the ideas of nine educators about the role of interpersonal conflict in moral development. Educators provided information about the pedagogical strategies they use to intervene in conflicts. Results show the dominance of a negative view of the conflict and the need for changes in this perspective due to the role that interpersonal conflicts play in building moral values and social skills that enable a harmonious and democratic coexistence.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).