Comunication media: effects, cognition and intermediation

Descripción del Articulo

Reviewing the different theories about che comprehension of mass media effects, this article tries to explain the interaction arnong the media. cognition and learning. The synrhesis of different aspects of the intermediation are also described including the parents' and teachers' role in t...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Flor Arbulú, Marcia De la
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1994
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4208
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/4208
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:mass media
cognitive effects
social interdependence
Peruvian TV
Medios masivos
Efectos cognitivos
Interdependencia social
TV en el Perú
Descripción
Sumario:Reviewing the different theories about che comprehension of mass media effects, this article tries to explain the interaction arnong the media. cognition and learning. The synrhesis of different aspects of the intermediation are also described including the parents' and teachers' role in the process. The situation of mass media in Peru is briefly discussed.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).