Exportación Completada — 

Creencias colectivas en la escuela pública

Descripción del Articulo

This article presents the qualitative analysis of public teachers’ interviews who worked at low socioeconomic schools. We found that school contexts condition teachers’ beliefs about students’ performance and achievement. Through the emphasis on students’ difficulties, teachers reduce their responsi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Córdova, Elizabeth Rosales
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2009
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/1766
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1766
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Public school
Teachers’ beliefs
Collective efficacy beliefs
Sense of responsibility for student learning
Escuela pública
Creencias docentes
Creencias colectivas de eficacia
Sentido de responsabilidad del aprendizaje
Descripción
Sumario:This article presents the qualitative analysis of public teachers’ interviews who worked at low socioeconomic schools. We found that school contexts condition teachers’ beliefs about students’ performance and achievement. Through the emphasis on students’ difficulties, teachers reduce their responsibility for student learning. However, institutional activities oriented to teachers’ change may be related to strengthen collective efficacy beliefs which diminish their beliefs about negative conditions of low socioeconomic contexts, and motivate teachers’ pedagogical change.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).