Advertising War in the Telecommunications Sector (Practical Cases)

Descripción del Articulo

This paper seeks to make an analyze some cases considered the most relevant that has happened in the last years with the arrival of new economic operators on telecommunications sector, in virtue of some conflicts about unfair competition that has happened because of misleading advertising or illegal...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Sosa Huapaya, Alex
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/19886
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/19886
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Telecomunicaciones
INDECOPI
Competencia
Publicidad engañosa
Competencia Desleal
Principio de veracidad
Telecommunications
Competition
Misleading advertising
Unfair Competition
Principle of veracity
Descripción
Sumario:This paper seeks to make an analyze some cases considered the most relevant that has happened in the last years with the arrival of new economic operators on telecommunications sector, in virtue of some conflicts about unfair competition that has happened because of misleading advertising or illegal allusive advertising.For that purpose, the present paper will have theoretical part of the modalities of unfair competition mentioned. In the second part, it will analyse some relevant case of the matter.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).