Exportación Completada — 

Higher education and indigenous peoples: national contexts to place the experiences

Descripción del Articulo

In order to provide a contextual frame to understand and to compare the experiences analyzed in this issue, this introductory text presents the situation indigenous youth is facing in higher education in Mexico and Peru. This contextual presentation has been shaped by&...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Olivera Rodríguez, Inés, Dietz, Gunther
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/19244
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/anthropologica/article/view/19244
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:intercultural higher education
higher education and indigenous people
intercultural universities
higher education policy
educación superior intercultural
educación superior y pueblos indígenas
universidades interculturales
política de educación superior
Descripción
Sumario:In order to provide a contextual frame to understand and to compare the experiences analyzed in this issue, this introductory text presents the situation indigenous youth is facing in higher education in Mexico and Peru. This contextual presentation has been shaped by our conviction that what has been achieved is a result of a larger process of indigenous struggles and claims, their translation into public policy and its implementation inside higher education institutions. Accordingly, this text introduces the cases of Mexico and Peru through two dimensions: the emergence of the specific claims, on the one hand, and the respective construction of intercultural higher education for indigenous people, on the other hand.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).