Digital Transformation of the Art Market: Challenges and Opportunities
Descripción del Articulo
The art market is a trust-based system and much of this trust is built over time through the reputation of the people involved. It is in this system where the digital is gaining strength, not only to be used as a means of communication, but also to position itself as another player in the system. Th...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/28011 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/28011 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Digital communication Art market Digital marketing Pandemic Art galleries Art auction Comunicación digital Mercado del arte Marketing digital Pandemia Galerías de arte Subasta de arte |
id |
REVPUCP_eb25f627e0e06d0d2c2c3cd990964539 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistaspuc:article/28011 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
Digital Transformation of the Art Market: Challenges and OpportunitiesTransformación digital del mercado del arte: desafíos y oportunidadesNavarro Hospinal, SusanaDigital communicationArt marketDigital marketingPandemicArt galleriesArt auctionComunicación digitalMercado del arteMarketing digitalPandemiaGalerías de arteSubasta de arteThe art market is a trust-based system and much of this trust is built over time through the reputation of the people involved. It is in this system where the digital is gaining strength, not only to be used as a means of communication, but also to position itself as another player in the system. The pandemic prompted the creation of the online media offer that sells works of art, companies and start-ups that have chosen to create digital platforms of various types for the sale of works. However, can we really talk about a digital transformation of the art market or is it a market that is wary of being immersed in a digital system? It's important to understand the visibility, trust, and transparency issues you face so you can overcome them. This work collects the experience of various actors within the sector.El mercado del arte es un sistema basado en la confianza y gran parte de esta confianza se construye con el tiempo a través de la reputación de las personas implicadas. Es en este sistema donde lo digital está ganando fuerza, no sólo para ser utilizado como medio de comunicación, sino también para posicionarse como un actor más del sistema. La pandemia impulsó la creación de la oferta de medios online que venden obras de arte, empresas y start-ups que han optado por crear plataformas digitales de diversos tipos para la venta de obras. Sin embargo, ¿podemos hablar realmente de una transformación digital del mercado del arte o es un mercado receloso de verse inmerso en un sistema digital? Es importante comprender los problemas de notoriedad, confianza y transparencia a los que se enfrenta para poder superarlos. Este trabajo recoge la experiencia de diversos actores dentro del sector.Pontificia Universidad Católica del Perú2023-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/xmlhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/2801110.18800/conexion.202302.006Conexión; Núm. 20 (2023): Comunicación y cultura visual: narrativas contemporáneas desde la visualidad; 119-1382413-54372305-7467reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/28011/26006http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/28011/26192http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/28011/26240Derechos de autor 2024 Conexiónhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/280112024-11-27T14:20:48Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Digital Transformation of the Art Market: Challenges and Opportunities Transformación digital del mercado del arte: desafíos y oportunidades |
title |
Digital Transformation of the Art Market: Challenges and Opportunities |
spellingShingle |
Digital Transformation of the Art Market: Challenges and Opportunities Navarro Hospinal, Susana Digital communication Art market Digital marketing Pandemic Art galleries Art auction Comunicación digital Mercado del arte Marketing digital Pandemia Galerías de arte Subasta de arte |
title_short |
Digital Transformation of the Art Market: Challenges and Opportunities |
title_full |
Digital Transformation of the Art Market: Challenges and Opportunities |
title_fullStr |
Digital Transformation of the Art Market: Challenges and Opportunities |
title_full_unstemmed |
Digital Transformation of the Art Market: Challenges and Opportunities |
title_sort |
Digital Transformation of the Art Market: Challenges and Opportunities |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Navarro Hospinal, Susana |
author |
Navarro Hospinal, Susana |
author_facet |
Navarro Hospinal, Susana |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Digital communication Art market Digital marketing Pandemic Art galleries Art auction Comunicación digital Mercado del arte Marketing digital Pandemia Galerías de arte Subasta de arte |
topic |
Digital communication Art market Digital marketing Pandemic Art galleries Art auction Comunicación digital Mercado del arte Marketing digital Pandemia Galerías de arte Subasta de arte |
description |
The art market is a trust-based system and much of this trust is built over time through the reputation of the people involved. It is in this system where the digital is gaining strength, not only to be used as a means of communication, but also to position itself as another player in the system. The pandemic prompted the creation of the online media offer that sells works of art, companies and start-ups that have chosen to create digital platforms of various types for the sale of works. However, can we really talk about a digital transformation of the art market or is it a market that is wary of being immersed in a digital system? It's important to understand the visibility, trust, and transparency issues you face so you can overcome them. This work collects the experience of various actors within the sector. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-28 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/28011 10.18800/conexion.202302.006 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/28011 |
identifier_str_mv |
10.18800/conexion.202302.006 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/28011/26006 http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/28011/26192 http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/28011/26240 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2024 Conexión http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2024 Conexión http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Conexión; Núm. 20 (2023): Comunicación y cultura visual: narrativas contemporáneas desde la visualidad; 119-138 2413-5437 2305-7467 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1840900583679066112 |
score |
13.4721 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).