El educador, agente necesario de la construcción social
Descripción del Articulo
In the postmodern society the role of the school and the teacher is strongly conditionedby the social demands of each particular context. The continuous changecannot be stop as it depends on science and technology. It is urgent to understandthat in a human universe that is changing because the perfo...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2008 |
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/1794 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1794 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | educator school teacher teaching-learning educador escuela maestro enseñanza-aprendizaje |
| Sumario: | In the postmodern society the role of the school and the teacher is strongly conditionedby the social demands of each particular context. The continuous changecannot be stop as it depends on science and technology. It is urgent to understandthat in a human universe that is changing because the performers and their roleschange, the social dynamics and the views of the world change, the central roleof education is to be assumed knowing that in the present historical situation theteacher is the direct subject in the debate. In view of this, we raise the question onwhat is the role of the educator today. The new approaches and demands requirea new professional culture in accord with the educational institution. Education isin need of change on the ways to impart knowledge and the ways of learning; it isin need of competent educators who have a new concept of their own role. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).