Education for All: Gardner's Multiple Intelligences Theory
Descripción del Articulo
In the last years the Theory of the Multiple Intelligences developed by Howard Gardner has had a tremendous impact in elementary and secondary classrooms in the United States. Gardner(1983) defines intelligence as the ability to solve a problem or fashion a product that is valued in one or more cult...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2001 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3633 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3633 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Intelligence Howard Gardner education pedagogy inteligencia educación pedagogía |
id |
REVPUCP_dcc5071d47be9bb7278b812d45c3cfa6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3633 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
Education for All: Gardner's Multiple Intelligences TheoryEducación para todos: La Teoría de las Inteligencias Múltiples de GardnerEmst-Slavit, GiselaIntelligenceHoward GardnereducationpedagogyinteligenciaHoward GardnereducaciónpedagogíaIn the last years the Theory of the Multiple Intelligences developed by Howard Gardner has had a tremendous impact in elementary and secondary classrooms in the United States. Gardner(1983) defines intelligence as the ability to solve a problem or fashion a product that is valued in one or more cultural settings. His definition expands our understanding of "intelligence" beyond the familiar linguistic and Logical-mathematical intelligences, to include the spatial, musical,bodily-kinesthetic, naturalist. interpersonal, and intrapersonal intelligences. This new wayof conceptualizing human intelligence has profound implications for educators whose task needs to include the identification and nourishment of the different talents brought by al students.En los últimos años la Teoría de las Inteligencias Múltiples formulada por Howard Gardner ha tenido un impacto tremendo en los salones de clase de escuelas primarias y secundarias en los Estados Unidos de Norteamérica. Gardner (1983) define inteligencia como una habilidad para resolver un problema o manufacturar un producto valorado por lo menos en un contexto cultural. Esta definición extiende nuestra comprensión de inteligencia más allá de las reconocidas inteligencias lingüística y lógico-matemática, para incluir otras inteligencias como es el caso de la espacial, musical, física-cinestética, naturalista, interpersonal, e intrapersonal. Esta nuevamanera de conceptualizar la inteligencia humana tiene profundas implicaciones para los educadores cuya labor deberá involucrar la identificación y nutrición de los diferentes talentos que traen consigo todos los estudiantes.Pontificia Universidad Católica del Perú2001-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3633Revista de Psicología; Vol. 19 Núm. 2 (2001); 319-332Revista de Psicología; v. 19 n. 2 (2001); 319-3322223-37330254-9247reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3633/3613info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36332020-03-04T20:37:22Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education for All: Gardner's Multiple Intelligences Theory Educación para todos: La Teoría de las Inteligencias Múltiples de Gardner |
title |
Education for All: Gardner's Multiple Intelligences Theory |
spellingShingle |
Education for All: Gardner's Multiple Intelligences Theory Emst-Slavit, Gisela Intelligence Howard Gardner education pedagogy inteligencia Howard Gardner educación pedagogía |
title_short |
Education for All: Gardner's Multiple Intelligences Theory |
title_full |
Education for All: Gardner's Multiple Intelligences Theory |
title_fullStr |
Education for All: Gardner's Multiple Intelligences Theory |
title_full_unstemmed |
Education for All: Gardner's Multiple Intelligences Theory |
title_sort |
Education for All: Gardner's Multiple Intelligences Theory |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Emst-Slavit, Gisela |
author |
Emst-Slavit, Gisela |
author_facet |
Emst-Slavit, Gisela |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Intelligence Howard Gardner education pedagogy inteligencia Howard Gardner educación pedagogía |
topic |
Intelligence Howard Gardner education pedagogy inteligencia Howard Gardner educación pedagogía |
description |
In the last years the Theory of the Multiple Intelligences developed by Howard Gardner has had a tremendous impact in elementary and secondary classrooms in the United States. Gardner(1983) defines intelligence as the ability to solve a problem or fashion a product that is valued in one or more cultural settings. His definition expands our understanding of "intelligence" beyond the familiar linguistic and Logical-mathematical intelligences, to include the spatial, musical,bodily-kinesthetic, naturalist. interpersonal, and intrapersonal intelligences. This new wayof conceptualizing human intelligence has profound implications for educators whose task needs to include the identification and nourishment of the different talents brought by al students. |
publishDate |
2001 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2001-12-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3633 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3633 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3633/3613 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Psicología; Vol. 19 Núm. 2 (2001); 319-332 Revista de Psicología; v. 19 n. 2 (2001); 319-332 2223-3733 0254-9247 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1841536557046038528 |
score |
13.958958 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).