Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean

Descripción del Articulo

The paper discusses the concepts of «quality» and «accreditation» in education with different meanings, and proposes comprehensive definitions that have been put into practice by the Union of Universities of Latin America and the Caribbean and the International Network of Evaluators through model «V...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: González González, Jorge, Santamaría Ambriz, Rocío
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7500
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7500
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:accreditation
quality of education
regional integration
internationalization
acreditación
calidad de la educación
integración regional
internacionalización
id REVPUCP_dca35e811be8f437e5ccd1a05070a0e2
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7500
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
spelling Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the CaribbeanCalidad y acreditación en la educación superior: integración e internacionalización de América Latina y el CaribeGonzález González, JorgeSantamaría Ambriz, Rocíoaccreditationquality of educationregional integrationinternationalizationacreditacióncalidad de la educaciónintegración regionalinternacionalizaciónThe paper discusses the concepts of «quality» and «accreditation» in education with different meanings, and proposes comprehensive definitions that have been put into practice by the Union of Universities of Latin America and the Caribbean and the International Network of Evaluators through model «V» evaluation planningfor continuous improvement, integration and internationalization of higher education.El ensayo analiza los conceptos de «calidad» y «acreditación» educativas con sus diferentes acepciones, y propone definiciones integrales que han sido llevadas a la práctica por la Unión de Universidades de América Latina y el Caribe (Udual) y la Red Internacional de Evaluadores (RIEV) por medio del Modelo «V» de evaluación-planeación, como estrategia para el mejoramiento permanente de la educación superior.Pontificia Universidad Católica del Perú2013-10-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7500Educacion; Vol. 22 No. 43 (2013); 131-147Educación; Vol. 22 Núm. 43 (2013); 131-147Educacion; v. 22 n. 43 (2013); 131-1472304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7500/7739Derechos de autor 2016 Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/75002022-11-21T17:32:12Z
dc.title.none.fl_str_mv Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean
Calidad y acreditación en la educación superior: integración e internacionalización de América Latina y el Caribe
title Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean
spellingShingle Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean
González González, Jorge
accreditation
quality of education
regional integration
internationalization
acreditación
calidad de la educación
integración regional
internacionalización
title_short Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean
title_full Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean
title_fullStr Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean
title_full_unstemmed Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean
title_sort Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean
dc.creator.none.fl_str_mv González González, Jorge
Santamaría Ambriz, Rocío
author González González, Jorge
author_facet González González, Jorge
Santamaría Ambriz, Rocío
author_role author
author2 Santamaría Ambriz, Rocío
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv accreditation
quality of education
regional integration
internationalization
acreditación
calidad de la educación
integración regional
internacionalización
topic accreditation
quality of education
regional integration
internationalization
acreditación
calidad de la educación
integración regional
internacionalización
description The paper discusses the concepts of «quality» and «accreditation» in education with different meanings, and proposes comprehensive definitions that have been put into practice by the Union of Universities of Latin America and the Caribbean and the International Network of Evaluators through model «V» evaluation planningfor continuous improvement, integration and internationalization of higher education.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-10-11
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7500
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7500
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7500/7739
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Educación
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Educación
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.source.none.fl_str_mv Educacion; Vol. 22 No. 43 (2013); 131-147
Educación; Vol. 22 Núm. 43 (2013); 131-147
Educacion; v. 22 n. 43 (2013); 131-147
2304-4322
1019-9403
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1841536155670020096
score 13.95948
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).