Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean
Descripción del Articulo
The paper discusses the concepts of «quality» and «accreditation» in education with different meanings, and proposes comprehensive definitions that have been put into practice by the Union of Universities of Latin America and the Caribbean and the International Network of Evaluators through model «V...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7500 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7500 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | accreditation quality of education regional integration internationalization acreditación calidad de la educación integración regional internacionalización |
id |
REVPUCP_dca35e811be8f437e5ccd1a05070a0e2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7500 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the CaribbeanCalidad y acreditación en la educación superior: integración e internacionalización de América Latina y el CaribeGonzález González, JorgeSantamaría Ambriz, Rocíoaccreditationquality of educationregional integrationinternationalizationacreditacióncalidad de la educaciónintegración regionalinternacionalizaciónThe paper discusses the concepts of «quality» and «accreditation» in education with different meanings, and proposes comprehensive definitions that have been put into practice by the Union of Universities of Latin America and the Caribbean and the International Network of Evaluators through model «V» evaluation planningfor continuous improvement, integration and internationalization of higher education.El ensayo analiza los conceptos de «calidad» y «acreditación» educativas con sus diferentes acepciones, y propone definiciones integrales que han sido llevadas a la práctica por la Unión de Universidades de América Latina y el Caribe (Udual) y la Red Internacional de Evaluadores (RIEV) por medio del Modelo «V» de evaluación-planeación, como estrategia para el mejoramiento permanente de la educación superior.Pontificia Universidad Católica del Perú2013-10-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7500Educacion; Vol. 22 No. 43 (2013); 131-147Educación; Vol. 22 Núm. 43 (2013); 131-147Educacion; v. 22 n. 43 (2013); 131-1472304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7500/7739Derechos de autor 2016 Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/75002022-11-21T17:32:12Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean Calidad y acreditación en la educación superior: integración e internacionalización de América Latina y el Caribe |
title |
Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean |
spellingShingle |
Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean González González, Jorge accreditation quality of education regional integration internationalization acreditación calidad de la educación integración regional internacionalización |
title_short |
Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean |
title_full |
Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean |
title_fullStr |
Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean |
title_full_unstemmed |
Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean |
title_sort |
Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean |
dc.creator.none.fl_str_mv |
González González, Jorge Santamaría Ambriz, Rocío |
author |
González González, Jorge |
author_facet |
González González, Jorge Santamaría Ambriz, Rocío |
author_role |
author |
author2 |
Santamaría Ambriz, Rocío |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
accreditation quality of education regional integration internationalization acreditación calidad de la educación integración regional internacionalización |
topic |
accreditation quality of education regional integration internationalization acreditación calidad de la educación integración regional internacionalización |
description |
The paper discusses the concepts of «quality» and «accreditation» in education with different meanings, and proposes comprehensive definitions that have been put into practice by the Union of Universities of Latin America and the Caribbean and the International Network of Evaluators through model «V» evaluation planningfor continuous improvement, integration and internationalization of higher education. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-10-11 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7500 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7500 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7500/7739 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educacion; Vol. 22 No. 43 (2013); 131-147 Educación; Vol. 22 Núm. 43 (2013); 131-147 Educacion; v. 22 n. 43 (2013); 131-147 2304-4322 1019-9403 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1841536155670020096 |
score |
13.95948 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).