Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean

Descripción del Articulo

The paper discusses the concepts of «quality» and «accreditation» in education with different meanings, and proposes comprehensive definitions that have been put into practice by the Union of Universities of Latin America and the Caribbean and the International Network of Evaluators through model «V...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: González González, Jorge, Santamaría Ambriz, Rocío
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7500
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7500
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:accreditation
quality of education
regional integration
internationalization
acreditación
calidad de la educación
integración regional
internacionalización
Descripción
Sumario:The paper discusses the concepts of «quality» and «accreditation» in education with different meanings, and proposes comprehensive definitions that have been put into practice by the Union of Universities of Latin America and the Caribbean and the International Network of Evaluators through model «V» evaluation planningfor continuous improvement, integration and internationalization of higher education.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).