Assessment of Development

Descripción del Articulo

It is argued that developmental psychology is the "third discipline of scientific psychology" , emphasizing the formal aspect of behavioral continuity/change. Constructs elaborating this aspect are semantical and not empty mathematical models or fuzzy common sense concepts. Assessment is c...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Laak, Jan J. F. ter
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1999
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/7382
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7382
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:"Third" discipline of scientific psychology
behavioral continuity/change
assessment
test theory
semantic constructs
tests
diagnosis
"Tercera" disciplina de la psicología científica
continuidad/cambio conductual
evaluación
teoría de los tests
constructos semánticos
proceso diagnóstico
Descripción
Sumario:It is argued that developmental psychology is the "third discipline of scientific psychology" , emphasizing the formal aspect of behavioral continuity/change. Constructs elaborating this aspect are semantical and not empty mathematical models or fuzzy common sense concepts. Assessment is comprehensively describcd as a matrix of four components (test theory, constructs, tests, diagnostica! proces) by three levels (common sense, scientific constructs, mathematical models). Developmental psychology and assessment are confronted to conquer and extend the meaning of continuity/change, as in "convergent" and "discriminant" construct validation. Test theory, tests and the diagnostica! proces respective! y offer models, instruments and a program for assessing behavior.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).