Teaching styles of teachers from different higher education careers associated with Natural Science
Descripción del Articulo
Teaching styles manifest the preferences in kind of teaching of professors, which involve certain teaching conceptions (Heimlich & Norland, 2002). Identification of teaching styles is the starting point to reflect on teaching practices and consistency between the theoretical and the practica...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/12242 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/12242 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Teaching style natural sciences higher education estilo de enseñanza ciencias naturales enseñanza superior estilo de ensino ciências naturais ensino superior |
id |
REVPUCP_cb5c2a2d12fda3acf6bcfffa97d02f91 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistaspuc:article/12242 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
Teaching styles of teachers from different higher education careers associated with Natural ScienceEstilos de enseñanza de los docentes de distintas carreras de nivel superior vinculadas con las ciencias naturalesEstilos de ensino dos docentes de diferentes carreiras de nível superior associadas com as ciências naturaisLaudadío, JulietaMazzitelli, ClaudiaTeaching stylenatural scienceshigher educationestilo de enseñanzaciencias naturalesenseñanza superiorestilo de ensinociências naturaisensino superiorTeaching styles manifest the preferences in kind of teaching of professors, which involve certain teaching conceptions (Heimlich & Norland, 2002). Identification of teaching styles is the starting point to reflect on teaching practices and consistency between the theoretical and the practical way of teaching. The aim of this study is to identify the predominant teaching styles in professors who work in different higher level careers related with natural science and to analyze them in relation to career guidance. The results show the need of thinking about the characteristics of teachers training and about the importance of the integrationbetween disciplinary and pedagogical aspects.Los estilos de enseñanza manifiestan las preferencias en los modos de enseñar de los docentes, las cuales suponen determinadas concepciones de enseñanza (Heimlich & Norland, 2002). La identificación de los estilos de enseñanza es el punto de partida para reflexionar acerca de las prácticas de enseñanza y la coherencia entre la concepción teórica y el modo concreto de enseñar. El objetivo del presente trabajo es identificar los estilos de enseñanza predominantes en docentes de distintas carrera de nivel superior vinculadas con las ciencias naturales, y analizarlas en relación con la orientación de la carrera. Los resultados obtenidos evidencian la necesidad de reflexionar acerca de las características de la formación docente y sobre la importancia de la integración entre la formación disciplinar y la pedagógica.Os estilos de ensino manifestam as preferências nos modos de ensinar dos docentes, as quais supõem determinadas concepções do ensino (Heimlich & Norland, 2002). A identificação dos estilos de ensino é o ponto de partida para reflexionar a respeito das práticas de ensino e a coerência entre a concepção teórica e o modo concreto de ensinar. O objectivo do presente trabalho é identificar os estilos de ensino predominantes em docentes de diferentes carreira de nível superior vinculadas com as ciências naturais, e analisá-las em relação à orientação da carreira. Os resultados obtidos evidencian a necessidade de reflexionar a respeito das características da formação docente e sobre a importância da integração entre aformação disciplinar e a pedagógica.Pontificia Universidad Católica del Perú2015-04-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1224210.18800/educacion.201501.001Educación; Vol. 24 Núm. 46 (2015); 9-252304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/12242/12808Derechos de autor 2016 Educaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/122422025-08-19T15:43:34Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching styles of teachers from different higher education careers associated with Natural Science Estilos de enseñanza de los docentes de distintas carreras de nivel superior vinculadas con las ciencias naturales Estilos de ensino dos docentes de diferentes carreiras de nível superior associadas com as ciências naturais |
title |
Teaching styles of teachers from different higher education careers associated with Natural Science |
spellingShingle |
Teaching styles of teachers from different higher education careers associated with Natural Science Laudadío, Julieta Teaching style natural sciences higher education estilo de enseñanza ciencias naturales enseñanza superior estilo de ensino ciências naturais ensino superior |
title_short |
Teaching styles of teachers from different higher education careers associated with Natural Science |
title_full |
Teaching styles of teachers from different higher education careers associated with Natural Science |
title_fullStr |
Teaching styles of teachers from different higher education careers associated with Natural Science |
title_full_unstemmed |
Teaching styles of teachers from different higher education careers associated with Natural Science |
title_sort |
Teaching styles of teachers from different higher education careers associated with Natural Science |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Laudadío, Julieta Mazzitelli, Claudia |
author |
Laudadío, Julieta |
author_facet |
Laudadío, Julieta Mazzitelli, Claudia |
author_role |
author |
author2 |
Mazzitelli, Claudia |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Teaching style natural sciences higher education estilo de enseñanza ciencias naturales enseñanza superior estilo de ensino ciências naturais ensino superior |
topic |
Teaching style natural sciences higher education estilo de enseñanza ciencias naturales enseñanza superior estilo de ensino ciências naturais ensino superior |
description |
Teaching styles manifest the preferences in kind of teaching of professors, which involve certain teaching conceptions (Heimlich & Norland, 2002). Identification of teaching styles is the starting point to reflect on teaching practices and consistency between the theoretical and the practical way of teaching. The aim of this study is to identify the predominant teaching styles in professors who work in different higher level careers related with natural science and to analyze them in relation to career guidance. The results show the need of thinking about the characteristics of teachers training and about the importance of the integrationbetween disciplinary and pedagogical aspects. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-04-28 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/12242 10.18800/educacion.201501.001 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/12242 |
identifier_str_mv |
10.18800/educacion.201501.001 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/12242/12808 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 24 Núm. 46 (2015); 9-25 2304-4322 1019-9403 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1840900531092979712 |
score |
12.8608675 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).