Teaching styles of teachers from different higher education careers associated with Natural Science

Descripción del Articulo

Teaching styles manifest the preferences in kind of teaching of professors, which involve certain teaching conceptions (Heimlich & Norland, 2002). Identification of teaching styles is the starting point to reflect on teaching practices and consistency between the theoretical and the practica...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Laudadío, Julieta, Mazzitelli, Claudia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/12242
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/12242
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Teaching style
natural sciences
higher education
estilo de enseñanza
ciencias naturales
enseñanza superior
estilo de ensino
ciências naturais
ensino superior
Descripción
Sumario:Teaching styles manifest the preferences in kind of teaching of professors, which involve certain teaching conceptions (Heimlich & Norland, 2002). Identification of teaching styles is the starting point to reflect on teaching practices and consistency between the theoretical and the practical way of teaching. The aim of this study is to identify the predominant teaching styles in professors who work in different higher level careers related with natural science and to analyze them in relation to career guidance. The results show the need of thinking about the characteristics of teachers training and about the importance of the integrationbetween disciplinary and pedagogical aspects.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).