Community-based education: reflections on teacher education
Descripción del Articulo
This article presents an analysis about teacher’s education possibilities regardingtheir professional context in elementary education. For this, a conceptual reviewabout relationship between education and community is explained. In this analysis,the educational processes’ characteristics from this p...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/19286 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/19286 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | elementary education school-community relations teacher education educación básica relación escuela comunidad formación docente educação básica relação escola comunidade formação docente |
Sumario: | This article presents an analysis about teacher’s education possibilities regardingtheir professional context in elementary education. For this, a conceptual reviewabout relationship between education and community is explained. In this analysis,the educational processes’ characteristics from this perspective are highlighted, aswell as their implications. Subsequently, some guidelines about teacher’s education from this view are exposed and a systemic approach of education are presented taking into account educational factors inside and outside the school, as well as the teacher as an agent who learns permanently. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).