Sexual education and visual deficicency: The speech of silence by the silence of speech
Descripción del Articulo
The objective of this study is to analyze and understand the sexual orientation given by mothers to sons and daughters with visual deficiencies. From a phenomenological perspective the narratives of twenty mothers of visual defficients are analyzed. The convergences of these conversations make clear...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 1998 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7372 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7372 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Visual deficiency sexual education preconcept stigmas deficiencia visual educación sexual estigma preconceptos |
id |
REVPUCP_a91f54287e8faafea6936d5cea62c271 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7372 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
Sexual education and visual deficicency: The speech of silence by the silence of speechEducación sexual y deficiencia visual : el diálogo del silencio por el silencio del diálogoBruns, María Alves de ToledoVisual deficiencysexual educationpreconcept stigmasdeficiencia visualeducación sexualestigmapreconceptosThe objective of this study is to analyze and understand the sexual orientation given by mothers to sons and daughters with visual deficiencies. From a phenomenological perspective the narratives of twenty mothers of visual defficients are analyzed. The convergences of these conversations make clear that disinformation about sexuality in general impedes dialogues between mothers and offspring. Evidence was obtained showing that sexual repression stems from stigmas and preconcepts about sexual education of persons with visual defficiencies.El objetivo de este estudio fue conocer y comprender la orientación sexual proveniente de madres de hijos portadores de deficiencia visual. Bajo la perspectiva fenomenológica, se analizan veinte discursos de madres de deficientes visuales. El recorrido por todos los discursos permite conocer que la desinformación sobre la sexualidad en general, impide el diálogo entre madre e hijo(a). Tales recorridos evidencian igualmente, que la represión sexual fundamenta los estigmas y los preconceptos en la educación sexual de los deficientes visuales.Pontificia Universidad Católica del Perú1998-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7372Revista de Psicología; Vol. 16 Núm. 1 (1998); 83-101Revista de Psicología; v. 16 n. 1 (1998); 83-1012223-37330254-9247reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7372/7593info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/73722020-03-10T18:58:55Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Sexual education and visual deficicency: The speech of silence by the silence of speech Educación sexual y deficiencia visual : el diálogo del silencio por el silencio del diálogo |
title |
Sexual education and visual deficicency: The speech of silence by the silence of speech |
spellingShingle |
Sexual education and visual deficicency: The speech of silence by the silence of speech Bruns, María Alves de Toledo Visual deficiency sexual education preconcept stigmas deficiencia visual educación sexual estigma preconceptos |
title_short |
Sexual education and visual deficicency: The speech of silence by the silence of speech |
title_full |
Sexual education and visual deficicency: The speech of silence by the silence of speech |
title_fullStr |
Sexual education and visual deficicency: The speech of silence by the silence of speech |
title_full_unstemmed |
Sexual education and visual deficicency: The speech of silence by the silence of speech |
title_sort |
Sexual education and visual deficicency: The speech of silence by the silence of speech |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Bruns, María Alves de Toledo |
author |
Bruns, María Alves de Toledo |
author_facet |
Bruns, María Alves de Toledo |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Visual deficiency sexual education preconcept stigmas deficiencia visual educación sexual estigma preconceptos |
topic |
Visual deficiency sexual education preconcept stigmas deficiencia visual educación sexual estigma preconceptos |
description |
The objective of this study is to analyze and understand the sexual orientation given by mothers to sons and daughters with visual deficiencies. From a phenomenological perspective the narratives of twenty mothers of visual defficients are analyzed. The convergences of these conversations make clear that disinformation about sexuality in general impedes dialogues between mothers and offspring. Evidence was obtained showing that sexual repression stems from stigmas and preconcepts about sexual education of persons with visual defficiencies. |
publishDate |
1998 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1998-08-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7372 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7372 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7372/7593 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Psicología; Vol. 16 Núm. 1 (1998); 83-101 Revista de Psicología; v. 16 n. 1 (1998); 83-101 2223-3733 0254-9247 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1841536576360808448 |
score |
13.7211075 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).