The affective domain of generic competencies it is essential to educate integral professionals

Descripción del Articulo

In the educational model of the University of Concepcion, Chile, affective domain is developed during the third and fourth year of studies. This research presents theexperience of Biology career. In it, the strategy of reflexion is used to develop the affective domain of generic competencies with 13...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: González Navarro, María Gracia, Marchant San Martín, Margarita Esther, Ruíz Rodríguez, Víctor Hugo, Navarro Saldaña, Gracia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/19284
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/19284
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Generic competencies
affective domain
reflexion
higher education
Competencias genéricas
dimensión afectiva
reflexión
universidad
dimensão afectiva
Descripción
Sumario:In the educational model of the University of Concepcion, Chile, affective domain is developed during the third and fourth year of studies. This research presents theexperience of Biology career. In it, the strategy of reflexion is used to develop the affective domain of generic competencies with 13 students. Results show that there is a change in the way that students conceive generic competencies, from being a tool for good performance to be a fundamental part of professional training.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).