Teorías de dominio de los docentes sobre el aprendizaje y su expresión en la evaluación de los aprendizajes: un estudio de caso en una institución educativa particular de Lima

Descripción del Articulo

This research analyzed what happens when teachers bring curriculum to practice, focusing exclusively in learning assessment, and how in this process their implicit learning theories express themselves. These theories can be: direct, interpretative or constructive, and each one has a tendency to curr...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Arévalo Alvarado, Rosa María
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2010
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2596
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2596
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Implicit Learning Theories
Dominion Learning Theories
Learning Assessment
Curriculum
Learning Conceptions
Teorías Implícitas del Aprendizaje
Teorías de Dominio Sobre el Aprendizaje
Evaluación del Aprendizaje
Currículo
Concepciones Sobre el Aprendizaje
Descripción
Sumario:This research analyzed what happens when teachers bring curriculum to practice, focusing exclusively in learning assessment, and how in this process their implicit learning theories express themselves. These theories can be: direct, interpretative or constructive, and each one has a tendency to curricular models or teachinglearning approaches like the academicist, interpretative and constructivism. It is considered that teachers tend to some of those theories when expressing their conceptions about learning, and when making decisions. This tendency can be consistent or not with knowledge, daily practice or with institutional guidelines, what is convenient to consider as one of the explaining factors about coherencebetween teachers acting and curriculum.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).