Detección y desarrollo de talentos para la regionalización
Descripción del Articulo
Through the administration of a tests battery, 35 adolescents with an I.Q. above average were identified. They were all high schools students enrolled in public and private schools, from the City of Tacna. The goal of the study was to promote activities for the identification of talented youngsters...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 1992 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3817 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3817 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Sumario: | Through the administration of a tests battery, 35 adolescents with an I.Q. above average were identified. They were all high schools students enrolled in public and private schools, from the City of Tacna. The goal of the study was to promote activities for the identification of talented youngsters that could be stimulated in a proper way in the Region of Tama. Once the identification was made, they were invited with theirparentes, school principals and local authorities to participate in workshops in which the importance of supporting the talented was discussed. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).