Large-scale writing assessment: analysis of the Third Regional Comparative and Explanatory Study (TERCE) writing test
Descripción del Articulo
The writing test of the Third Comparative and Explanatory Study implemented by the Latin American Laboratory for Assessment of the Quality of Education constitutes one of the few international experiences of large-scale assessment of writing. In order to strengthen these e...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/21349 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/21349 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Writing test task analysis rubrics (scoring guides) validity reliability Prueba de escritura análisis de tareas rúbricas (guías de puntuación) validez confiabilidad Prova de escrita análise de tarefas rubricas (guias de pontuação) validade confiabilidade |
Sumario: | The writing test of the Third Comparative and Explanatory Study implemented by the Latin American Laboratory for Assessment of the Quality of Education constitutes one of the few international experiences of large-scale assessment of writing. In order to strengthen these experiences, the theoretical framework adopted in this test, the task applied, the rubric and the coding process are reviewed, combining qualitative and quantitative techniques. The results show problems related to validity and reliability, and allow to formulate recommendations for future international assessments of writing. These include an articulation between the theoretical framework, the objectives and the scope of the assessment, a process of thorough review of the topics and syntax of the prompts, and the use of strategies to obtain evidences of validity and reliability at the different stages of the assessment process. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).