Before digital, return to the sources: communicators, media and discourse
Descripción del Articulo
With mounting criticisms on the relevance of communication studies, both to train future professionals as well as for academic enquiry, and with the influx of changes coming from society’s digital transformations, a review of the different interaction between the professional and technical aspects t...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/14982 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/14982 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Internet studies Professional formation in communications Teaching communication Estudios de Internet Formación profesional en comunicaciones Enseñanza de la comunicación |
id |
REVPUCP_53f1cc496caba4bfb6bf585f55393474 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/14982 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
Before digital, return to the sources: communicators, media and discourseAnte lo digital, regresar a las fuentes: comunicadores, medios y discursosDiante do digital, voltando às fontes: comunicadores, mídia e discursosVillanueva, EduardoInternet studiesProfessional formation in communicationsTeaching communicationEstudios de InternetFormación profesional en comunicacionesEnseñanza de la comunicaciónWith mounting criticisms on the relevance of communication studies, both to train future professionals as well as for academic enquiry, and with the influx of changes coming from society’s digital transformations, a review of the different interaction between the professional and technical aspects that constitute the field allow for elucidation of the actual specificity of the discipline or set of disciplines that are grouped under the banner of “communication sciences” or “media studies”. This essay strives to propose an understanding of these interactions through an specific metaphor, and then how this understanding can be used to facilitate academic thinking and professional undertakings cross-dialog.Frente a las críticas sobre la relevancia de los estudios de comunicación tanto para formar comunicadores como para trabajar académicamente, y con el influjo de cambios producto de las transformaciones digitales, una revisión de las distintas interacciones entre las vertientes profesionales y técnicas que constituyen el campo permite esclarecer dónde yace la especificidad de la disciplina o conjunto de disciplinas que se agrupan bajo la lógica de “ciencias de comunicación” o “estudios de medios”. Este ensayo plantea una manera de comprender estas interacciones utilizando una metáfora específica, y cómo se puede usar esta comprensión para facilitar el encuentro entre la reflexión académica y las preocupaciones profesionales.Pontificia Universidad Católica del Perú2016-07-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/14982Conexión; No. 5 (2016); 8-23Conexión; Núm. 5 (2016); 8-23Conexión; n. 5 (2016); 8-232413-54372305-7467reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/14982/15513Derechos de autor 2016 Conexióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/149822021-11-17T01:17:29Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Before digital, return to the sources: communicators, media and discourse Ante lo digital, regresar a las fuentes: comunicadores, medios y discursos Diante do digital, voltando às fontes: comunicadores, mídia e discursos |
title |
Before digital, return to the sources: communicators, media and discourse |
spellingShingle |
Before digital, return to the sources: communicators, media and discourse Villanueva, Eduardo Internet studies Professional formation in communications Teaching communication Estudios de Internet Formación profesional en comunicaciones Enseñanza de la comunicación |
title_short |
Before digital, return to the sources: communicators, media and discourse |
title_full |
Before digital, return to the sources: communicators, media and discourse |
title_fullStr |
Before digital, return to the sources: communicators, media and discourse |
title_full_unstemmed |
Before digital, return to the sources: communicators, media and discourse |
title_sort |
Before digital, return to the sources: communicators, media and discourse |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Villanueva, Eduardo |
author |
Villanueva, Eduardo |
author_facet |
Villanueva, Eduardo |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Internet studies Professional formation in communications Teaching communication Estudios de Internet Formación profesional en comunicaciones Enseñanza de la comunicación |
topic |
Internet studies Professional formation in communications Teaching communication Estudios de Internet Formación profesional en comunicaciones Enseñanza de la comunicación |
description |
With mounting criticisms on the relevance of communication studies, both to train future professionals as well as for academic enquiry, and with the influx of changes coming from society’s digital transformations, a review of the different interaction between the professional and technical aspects that constitute the field allow for elucidation of the actual specificity of the discipline or set of disciplines that are grouped under the banner of “communication sciences” or “media studies”. This essay strives to propose an understanding of these interactions through an specific metaphor, and then how this understanding can be used to facilitate academic thinking and professional undertakings cross-dialog. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-07-05 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/14982 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/14982 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/14982/15513 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Conexión info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Conexión |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Conexión; No. 5 (2016); 8-23 Conexión; Núm. 5 (2016); 8-23 Conexión; n. 5 (2016); 8-23 2413-5437 2305-7467 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845975172429905921 |
score |
13.04064 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).