Meta-analyses on studies about the identification and attention of the gifted and talented in Peru
Descripción del Articulo
Are gifted and talented identification programs scientifically based, fair and unbiased? Aregifted enrichment programs effective? Financia! pressures from NGOs and prívate founda tions, changes in national educational policies, as well as multicultural issues, are forcing psychologists and educator...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2004 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/6860 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/6860 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | high ability giftedness multiculturality identification enrichment diversity talento superdotación multiculturalidad identificación enriquecimiento diversidad |
Sumario: | Are gifted and talented identification programs scientifically based, fair and unbiased? Aregifted enrichment programs effective? Financia! pressures from NGOs and prívate founda tions, changes in national educational policies, as well as multicultural issues, are forcing psychologists and educators to face these questions. Our review discusses the important changes that have begun to alter the gifted and talented field in Latin America, especially in Peru. It describes recent empirical studies in multicultural populations and analyses the impact of the intervention programs, both, on the teacher training leve! as well as on thegifted enrichment programs, which are being developed in the region. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).