Design and typography to training teachers in art education. From calligraphy to the digital universe
Descripción del Articulo
This paper presents a reflection and proposal on the opportunity to recover the study of the image of letters in the Primary School Teacher Training. Theoretical references are discussed, the historical perspective is studied, and the used methodology is eminently qualitative, incorporating Arts-Bas...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/25019 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/25019 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Teacher Training Art Education Heritage Design Typography Formación del Profesorado Educación Artística Patrimonio Diseño Tipografía Formação De Professores Educação Artística Patrimônio Tipografia |
Sumario: | This paper presents a reflection and proposal on the opportunity to recover the study of the image of letters in the Primary School Teacher Training. Theoretical references are discussed, the historical perspective is studied, and the used methodology is eminently qualitative, incorporating Arts-Based Research. The objective is to analyze what typography can promote the cultural awareness of teachers. A study carried out in the degree classrooms of the Universitat de València is described. The results reveal that there is great potential in the use of typography among future teachers, if we are able to recover the lost tradition of calligraphy as drawing, updating it according to the needs of the digital universe. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).