Some Implications of Legal Education Methods and their Reform
Descripción del Articulo
This article offers a constructive critique of traditional teaching methods in legal education, focusing especially on the “master class”, based on the unilateral transmission of knowledge by the teacher. In this regard, the author argues that this method does not promote effective retention or the...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 1982 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5842 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/5842 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Legal education master class active learning class educational reform student participation legal training participatory pedagogy teaching methods Enseñanza del derecho clase magistral clase activa reforma educativa participación estudiantil formación jurídica pedagogía participativa métodos de enseñanza |
Sumario: | This article offers a constructive critique of traditional teaching methods in legal education, focusing especially on the “master class”, based on the unilateral transmission of knowledge by the teacher. In this regard, the author argues that this method does not promote effective retention or the development of appropriate mental habits for the legal profession; rather, it contributes to a “distortion” of jurists. Instead, he advocates a transformation in the pedagogy of law, using techniques that diminish the “one man show” and encourage active participation and the development of critical skills. This entails a shift in the role of the law teacher: from being a mere transmitter of information to being a facilitator and advisor of learning. While acknowledging the challenges associated with transitioning to a more participatory pedagogy, the author considers it essential to improve the training of lawyers and to adapt to the constant changes in the field of law. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).