The construction of teaching professionality
Descripción del Articulo
This article was prepared by the results of a research of a investigation about the formative strategies developed by educators related to the construction of the professionality of future childhood and elementary school teachers.From the analysis of the content of the interviews, we want to know wh...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/5293 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5293 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Teacher Formation Teaching professionality Childhood education Elementary school Formación docente Profesionalidad docente Formadores Educación infantil Educación primaria |
id |
REVPUCP_2acd13862ef3a8e494540bdadc8508cd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistaspuc:article/5293 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
The construction of teaching professionalityLa construcción de la profesionalidad docenteOliveira de Azevedo, Heloisa HelenaTeacherFormationTeaching professionalityChildhood educationElementary schoolFormación docente Profesionalidad docenteFormadoresEducación infantilEducación primariaThis article was prepared by the results of a research of a investigation about the formative strategies developed by educators related to the construction of the professionality of future childhood and elementary school teachers.From the analysis of the content of the interviews, we want to know what the educators think about the teaching profession and conducting training activities aimed at building the professionalism of future teachers.With theoretical bases for analyses related to the historical-critical conception of education, we inferred that educators have tried to break with the traditional paradigm of teacher’s education, creating new learning alternatives and stimulating the construction of a new professionality that overcomes the culture of isolated an individual thinkingEl presente artículo fue construido a partir de los resultados de una investigación sobre las estrategias de formación desarrolladas por docentes vinculados a la construcción de la profesionalidad de futuros profesores de educación infantil y educación primaria. A partir del análisis del contenido de las entrevistas, se busca conocer lo que piensan los formadores acerca de la profesión docente y las acciones formativas que realizan, dirigidas a la construcción de la profesionalidad de futuros profesores. Teniendo como referencial teórico la concepción históricocrítica de la educación, se constata que los formadores han buscado romper con el paradigma tradicional de la formación docente, mediante el desarrollo de nuevas alternativas de aprendizajes y la construcción de una nueva profesionalidad que supere la cultura del aislamiento y del pensar individualizadoPontificia Universidad Católica del Perú2013-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/529310.18800/educacion.201301.005Educación; Vol. 22 Núm. 42 (2013); 97-1152304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5293/5290Derechos de autor 2016 Educaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/52932025-08-19T15:43:27Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The construction of teaching professionality La construcción de la profesionalidad docente |
title |
The construction of teaching professionality |
spellingShingle |
The construction of teaching professionality Oliveira de Azevedo, Heloisa Helena Teacher Formation Teaching professionality Childhood education Elementary school Formación docente Profesionalidad docente Formadores Educación infantil Educación primaria |
title_short |
The construction of teaching professionality |
title_full |
The construction of teaching professionality |
title_fullStr |
The construction of teaching professionality |
title_full_unstemmed |
The construction of teaching professionality |
title_sort |
The construction of teaching professionality |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Oliveira de Azevedo, Heloisa Helena |
author |
Oliveira de Azevedo, Heloisa Helena |
author_facet |
Oliveira de Azevedo, Heloisa Helena |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Teacher Formation Teaching professionality Childhood education Elementary school Formación docente Profesionalidad docente Formadores Educación infantil Educación primaria |
topic |
Teacher Formation Teaching professionality Childhood education Elementary school Formación docente Profesionalidad docente Formadores Educación infantil Educación primaria |
description |
This article was prepared by the results of a research of a investigation about the formative strategies developed by educators related to the construction of the professionality of future childhood and elementary school teachers.From the analysis of the content of the interviews, we want to know what the educators think about the teaching profession and conducting training activities aimed at building the professionalism of future teachers.With theoretical bases for analyses related to the historical-critical conception of education, we inferred that educators have tried to break with the traditional paradigm of teacher’s education, creating new learning alternatives and stimulating the construction of a new professionality that overcomes the culture of isolated an individual thinking |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-04-05 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5293 10.18800/educacion.201301.005 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5293 |
identifier_str_mv |
10.18800/educacion.201301.005 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5293/5290 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 22 Núm. 42 (2013); 97-115 2304-4322 1019-9403 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1840900524516311040 |
score |
13.4721 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).