The construction of teaching professionality

Descripción del Articulo

This article was prepared by the results of a research of a investigation about the formative strategies developed by educators related to the construction of the professionality of future childhood and elementary school teachers.From the analysis of the content of the interviews, we want to know wh...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Oliveira de Azevedo, Heloisa Helena
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/5293
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5293
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Teacher
Formation
Teaching professionality
Childhood education
Elementary school
Formación docente Profesionalidad docente
Formadores
Educación infantil
Educación primaria
id REVPUCP_2acd13862ef3a8e494540bdadc8508cd
oai_identifier_str oai:revistaspuc:article/5293
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
spelling The construction of teaching professionalityLa construcción de la profesionalidad docenteOliveira de Azevedo, Heloisa HelenaTeacherFormationTeaching professionalityChildhood educationElementary schoolFormación docente Profesionalidad docenteFormadoresEducación infantilEducación primariaThis article was prepared by the results of a research of a investigation about the formative strategies developed by educators related to the construction of the professionality of future childhood and elementary school teachers.From the analysis of the content of the interviews, we want to know what the educators think about the teaching profession and conducting training activities aimed at building the professionalism of future teachers.With theoretical bases for analyses related to the historical-critical conception of education, we inferred that educators have tried to break with the traditional paradigm of teacher’s education, creating new learning alternatives and stimulating the construction of a new professionality that overcomes the culture of isolated an individual thinkingEl presente artículo fue construido a partir de los resultados de una investigación sobre las estrategias de formación desarrolladas por docentes vinculados a la construcción de la profesionalidad de futuros profesores de educación infantil y educación primaria. A partir del análisis del contenido de las entrevistas, se busca conocer lo que piensan los formadores acerca de la profesión docente y las acciones formativas que realizan, dirigidas a la construcción de la profesionalidad de futuros profesores. Teniendo como referencial teórico la concepción históricocrítica de la educación, se constata que los formadores han buscado romper con el paradigma tradicional de la formación docente, mediante el desarrollo de nuevas alternativas de aprendizajes y la construcción de una nueva profesionalidad que supere la cultura del aislamiento y del pensar individualizadoPontificia Universidad Católica del Perú2013-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/529310.18800/educacion.201301.005Educación; Vol. 22 Núm. 42 (2013); 97-1152304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5293/5290Derechos de autor 2016 Educaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/52932025-08-19T15:43:27Z
dc.title.none.fl_str_mv The construction of teaching professionality
La construcción de la profesionalidad docente
title The construction of teaching professionality
spellingShingle The construction of teaching professionality
Oliveira de Azevedo, Heloisa Helena
Teacher
Formation
Teaching professionality
Childhood education
Elementary school
Formación docente Profesionalidad docente
Formadores
Educación infantil
Educación primaria
title_short The construction of teaching professionality
title_full The construction of teaching professionality
title_fullStr The construction of teaching professionality
title_full_unstemmed The construction of teaching professionality
title_sort The construction of teaching professionality
dc.creator.none.fl_str_mv Oliveira de Azevedo, Heloisa Helena
author Oliveira de Azevedo, Heloisa Helena
author_facet Oliveira de Azevedo, Heloisa Helena
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Teacher
Formation
Teaching professionality
Childhood education
Elementary school
Formación docente Profesionalidad docente
Formadores
Educación infantil
Educación primaria
topic Teacher
Formation
Teaching professionality
Childhood education
Elementary school
Formación docente Profesionalidad docente
Formadores
Educación infantil
Educación primaria
description This article was prepared by the results of a research of a investigation about the formative strategies developed by educators related to the construction of the professionality of future childhood and elementary school teachers.From the analysis of the content of the interviews, we want to know what the educators think about the teaching profession and conducting training activities aimed at building the professionalism of future teachers.With theoretical bases for analyses related to the historical-critical conception of education, we inferred that educators have tried to break with the traditional paradigm of teacher’s education, creating new learning alternatives and stimulating the construction of a new professionality that overcomes the culture of isolated an individual thinking
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-04-05
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5293
10.18800/educacion.201301.005
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5293
identifier_str_mv 10.18800/educacion.201301.005
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5293/5290
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Educación
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Educación
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 22 Núm. 42 (2013); 97-115
2304-4322
1019-9403
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1840900524516311040
score 13.4721
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).