The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values

Descripción del Articulo

This paper analyzes, from the views expressed by teachers in activity, the motivations that led and lead them to uphold the performance of the teaching task. This problem is systematically surveyed in the framework of the project Observatory of the conceptions of teachers and future teachers about t...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Pidello, María Amelia, Rossi, Beatriz, Sagaztizabal, María de los Ángeles
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/7499
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7499
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:motivation
teaching profession
values
motivos
carrera docente
valores
id REVPUCP_017f8e353a9dd5cca4cee6c87e8de025
oai_identifier_str oai:revistaspuc:article/7499
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
spelling The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying valuesLas voces de los docentes: motivos de elección de la carrera docente, valores subyacentesPidello, María AmeliaRossi, BeatrizSagaztizabal, María de los Ángelesmotivationteaching professionvaluesmotivoscarrera docentevaloresThis paper analyzes, from the views expressed by teachers in activity, the motivations that led and lead them to uphold the performance of the teaching task. This problem is systematically surveyed in the framework of the project Observatory of the conceptions of teachers and future teachers about the school, teacher training and students (Irice/Conicet, OIE/Unesco). The comprehension of the senses and meanings that guide the choice of teaching implied, by the subjects questioned, a reflection on the constitutive aspects of the teaching role and a travel through the spaces of confluence of processes and representations. This study allowed us to recognize the prevailing needs in such choice of career, as well as the understanding of its significance and the values that guide it.En este artículo se analiza, a partir de lo expresado por enseñantes en actividad, lasmotivaciones que condujeron y llevan a sostener el desempeño de la tarea docente. Esta problemática es sistemáticamente relevada en el marco del Observatorio de las concepciones de los docentes y futuros docentes acerca de la institución educativa, laformación docente y los alumnos (Irice/Conicet, OIE/Unesco). La comprensión de los sentidos y significados que guían la elección de la docencia implicó, por parte de los sujetos interpelados, una reflexión sobre los aspectos constitutivos del rol y un recorrido por los espacios de confluencia de procesos y representaciones. Este estudio posibilitó nuestro reconocimiento de las necesidades prevalecientes en dicha elección, como así también la interpretación de su entramado y la comprensión de los valores que la orientan.Pontificia Universidad Católica del Perú2013-10-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/749910.18800/educacion.201302.006Educación; Vol. 22 Núm. 43 (2013); 113-1282304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7499/7738Derechos de autor 2016 Educaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/74992025-08-19T15:43:34Z
dc.title.none.fl_str_mv The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values
Las voces de los docentes: motivos de elección de la carrera docente, valores subyacentes
title The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values
spellingShingle The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values
Pidello, María Amelia
motivation
teaching profession
values
motivos
carrera docente
valores
title_short The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values
title_full The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values
title_fullStr The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values
title_full_unstemmed The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values
title_sort The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values
dc.creator.none.fl_str_mv Pidello, María Amelia
Rossi, Beatriz
Sagaztizabal, María de los Ángeles
author Pidello, María Amelia
author_facet Pidello, María Amelia
Rossi, Beatriz
Sagaztizabal, María de los Ángeles
author_role author
author2 Rossi, Beatriz
Sagaztizabal, María de los Ángeles
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv motivation
teaching profession
values
motivos
carrera docente
valores
topic motivation
teaching profession
values
motivos
carrera docente
valores
description This paper analyzes, from the views expressed by teachers in activity, the motivations that led and lead them to uphold the performance of the teaching task. This problem is systematically surveyed in the framework of the project Observatory of the conceptions of teachers and future teachers about the school, teacher training and students (Irice/Conicet, OIE/Unesco). The comprehension of the senses and meanings that guide the choice of teaching implied, by the subjects questioned, a reflection on the constitutive aspects of the teaching role and a travel through the spaces of confluence of processes and representations. This study allowed us to recognize the prevailing needs in such choice of career, as well as the understanding of its significance and the values that guide it.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-10-11
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7499
10.18800/educacion.201302.006
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7499
identifier_str_mv 10.18800/educacion.201302.006
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7499/7738
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Educación
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Educación
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 22 Núm. 43 (2013); 113-128
2304-4322
1019-9403
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1840900527849734144
score 13.4721
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).