The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values
Descripción del Articulo
This paper analyzes, from the views expressed by teachers in activity, the motivations that led and lead them to uphold the performance of the teaching task. This problem is systematically surveyed in the framework of the project Observatory of the conceptions of teachers and future teachers about t...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/7499 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7499 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | motivation teaching profession values motivos carrera docente valores |
id |
REVPUCP_017f8e353a9dd5cca4cee6c87e8de025 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistaspuc:article/7499 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying valuesLas voces de los docentes: motivos de elección de la carrera docente, valores subyacentesPidello, María AmeliaRossi, BeatrizSagaztizabal, María de los Ángelesmotivationteaching professionvaluesmotivoscarrera docentevaloresThis paper analyzes, from the views expressed by teachers in activity, the motivations that led and lead them to uphold the performance of the teaching task. This problem is systematically surveyed in the framework of the project Observatory of the conceptions of teachers and future teachers about the school, teacher training and students (Irice/Conicet, OIE/Unesco). The comprehension of the senses and meanings that guide the choice of teaching implied, by the subjects questioned, a reflection on the constitutive aspects of the teaching role and a travel through the spaces of confluence of processes and representations. This study allowed us to recognize the prevailing needs in such choice of career, as well as the understanding of its significance and the values that guide it.En este artículo se analiza, a partir de lo expresado por enseñantes en actividad, lasmotivaciones que condujeron y llevan a sostener el desempeño de la tarea docente. Esta problemática es sistemáticamente relevada en el marco del Observatorio de las concepciones de los docentes y futuros docentes acerca de la institución educativa, laformación docente y los alumnos (Irice/Conicet, OIE/Unesco). La comprensión de los sentidos y significados que guían la elección de la docencia implicó, por parte de los sujetos interpelados, una reflexión sobre los aspectos constitutivos del rol y un recorrido por los espacios de confluencia de procesos y representaciones. Este estudio posibilitó nuestro reconocimiento de las necesidades prevalecientes en dicha elección, como así también la interpretación de su entramado y la comprensión de los valores que la orientan.Pontificia Universidad Católica del Perú2013-10-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/749910.18800/educacion.201302.006Educación; Vol. 22 Núm. 43 (2013); 113-1282304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7499/7738Derechos de autor 2016 Educaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/74992025-08-19T15:43:34Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values Las voces de los docentes: motivos de elección de la carrera docente, valores subyacentes |
title |
The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values |
spellingShingle |
The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values Pidello, María Amelia motivation teaching profession values motivos carrera docente valores |
title_short |
The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values |
title_full |
The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values |
title_fullStr |
The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values |
title_full_unstemmed |
The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values |
title_sort |
The voices of teachers: reasons for choosing the teaching profession, underlying values |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Pidello, María Amelia Rossi, Beatriz Sagaztizabal, María de los Ángeles |
author |
Pidello, María Amelia |
author_facet |
Pidello, María Amelia Rossi, Beatriz Sagaztizabal, María de los Ángeles |
author_role |
author |
author2 |
Rossi, Beatriz Sagaztizabal, María de los Ángeles |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
motivation teaching profession values motivos carrera docente valores |
topic |
motivation teaching profession values motivos carrera docente valores |
description |
This paper analyzes, from the views expressed by teachers in activity, the motivations that led and lead them to uphold the performance of the teaching task. This problem is systematically surveyed in the framework of the project Observatory of the conceptions of teachers and future teachers about the school, teacher training and students (Irice/Conicet, OIE/Unesco). The comprehension of the senses and meanings that guide the choice of teaching implied, by the subjects questioned, a reflection on the constitutive aspects of the teaching role and a travel through the spaces of confluence of processes and representations. This study allowed us to recognize the prevailing needs in such choice of career, as well as the understanding of its significance and the values that guide it. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-10-11 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7499 10.18800/educacion.201302.006 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7499 |
identifier_str_mv |
10.18800/educacion.201302.006 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7499/7738 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 22 Núm. 43 (2013); 113-128 2304-4322 1019-9403 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1840900527849734144 |
score |
13.4721 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).