The value of the storytelling as a teaching resource

Descripción del Articulo

The story is a didactic resource that can be used by teachers of different curricular areas because it is a flexible tool that adapts to different study contents. Likewise, it is a mean that can be used to enhance the work with values in the classroom. In...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Méndez del Portal, Rocío
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1167
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1167
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Cuento, recurso didáctico, enseñanza-aprendizaje, motivación, valores éticos
Story, teaching resource, teaching-learnig, motivation, ethical values
Descripción
Sumario:The story is a didactic resource that can be used by teachers of different curricular areas because it is a flexible tool that adapts to different study contents. Likewise, it is a mean that can be used to enhance the work with values in the classroom. In addition, it promotes interactions between teachers and students because through symbols, the story is related to the feelings and emotions of their listeners or readers, which facilitates the teaching-learning process
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).