Badges and similar student populations in different careers aspects: First sociodemographic and psychosocial references
Descripción del Articulo
The investigated problem relates to the need to know the characteristics of the young people attending the first course of university life. It seeks to explain some sociodemographic reference to them in order to identify experiences and changes that occur during the first two years studied. These re...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/14248 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/14248 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | higher education students students’ experiences educación superior estudiantes experiencias de los estudiantes estudantes do ensino superior as experiências dos alunos |
Sumario: | The investigated problem relates to the need to know the characteristics of the young people attending the first course of university life. It seeks to explain some sociodemographic reference to them in order to identify experiences and changes that occur during the first two years studied. These references enable to show how they build their own university life provisions, new context will demand changes in the way to perceive, see, think and act different from their own secondary level. The research methodology is qualitative and quantitative, selecting as instruments of data collection survey, individual interviews and group interviews. We worked with populations sophomores of different careers belonging to a University of Cordoba. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).