Educating innovative and critical thinking managers

Descripción del Articulo

Critical thinking is recognized as a competency for life, as a basic component of creativity and innovation; and as a key professional expertise for organizations worldwide. The aim of this paper is to propose different ways of teaching critical thinking to future managers in order to prepare them f...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Martínez-Hague, Paloma
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/19049
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/360gestion/article/view/19049
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:critical thinking
management education
teaching
innovation
learning
pensamiento crítico
educación en gestión
enseñanza
innovación
aprendizaje
Descripción
Sumario:Critical thinking is recognized as a competency for life, as a basic component of creativity and innovation; and as a key professional expertise for organizations worldwide. The aim of this paper is to propose different ways of teaching critical thinking to future managers in order to prepare them for challenging organizational situations that must be confronted in an innovative and critical way. This is achieved by sharing research results and tools for management education.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).